Scheppach HM2 - probleem van dikte

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Goedemiddag forummers,
Pas heb ik deze machine uit elkaar gehaald om alles schoon te maken en te smeren, en nu in gebruik. Vlakken gaat prima, echter op dikte maken van hout niet. Het lijkt erop dat de aandrijfrollen lager liggen dan de messen in de wals. Het hout wordt wel doorgevoerd, maar er gaat helemaal niets af. Wat ik al gedaan heb is de spanning van de veren wat lossen, zodat de rollen wat slapper komen te staan, en bij invoeren van hout makkelijker op en neer kunnen bewegen. De messen iets verder naar buiten zetten kan volgens mij niet, omdat ze bij het vlakken dan tegen de aanvoertafel lopen. Wie kan mij helpen de instelling te wijzigen? Alvast hartelijk bedankt!

Groet, Herbert
 

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Goedenavond Scheppie, eindelijk reactie van mijn kant. Hierbij een paar foto's, geeft dit voldoende inzicht? Ik heb ondertussen ook gezien dat het aanvoerblad bij het begin hoger staat dan bij de rand, tegen de wals aan zeg maar. De bladen liggen niet parallel vlak ten opzichte van elkaar. Ben benieuwd of je er iets mee kunt zo!

IMG_2785.jpgIMG_2787.jpgIMG_2788.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Lastig van paar foto's maar volgens mij staan je vlaktafels veel te laag gesteld. Dat zou meer ruimte opleveren voor het hoger zetten van de messen. Als ze nu echter niks afnemen zouden ze flink veel verder naar buiten moeten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.