Eerste draaiwerkje

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Woensdag zoals verteld in een ander topic een draaibank wezen halen bij Bri en woensdag & donderdagavond heb ik deze een plekje gegeven in huis. Vrijdagmiddag laat naar Baptist gegaan en kennis gemaakt met een paar heel aardige mensen aldaar en een tijdje met Alex staan praten.

Gelijk een paar spulletjes meegenomen om pennen te kunnen draaien zoals het binnenwerk, lijm, wax en schuurpapier.

Vandaag was ik wat blokken hout aan het wegdraaien, puur om gevoel te krijgen met de beitels en de draaitafel toen het na een uurtje of 4 toch begon te kriebelen. Dus.... het pennensetje erbij gepakt, een oud stuk Vurenhout gepakt wat ik uit een oud bed had gehaald en heel erg provisorisch en amateuristisch alles een beetje staan voorbereiden. Ik heb geen kolomboor en met een boorkop en een chuck op de draaitafel viel tegen. Was best pittig, al kijk je nog zoveel filmpjes, doen is toch even anders en het gaat nooit zoals gehoopt ;).

Maar, ik heb veel geleerd en er is een eindresultaat ;). het kan nog stukken beter maar het voelt erg goed en deze gaat morgen mee naar moederdag als cadeautje.

Helaas heb ik de minst mooie kant gefotografeerd bij het eindresultaat en een nieuwe foto gaat niet, alles is al ingepakt :). Maar de nerf is te zien op foto 3.

20150509_192259.jpg 20150509_192858.jpg
20150509_195138.jpg 20150509_195802.jpg
20150509_204524.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Wimmel,

zelf heb ik nog geen pennen gedraaid..... Komt ooit nog wel.

ik vind het een hele mooie pen en zeker als dit je eerste is..... Mooi kado hoor.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Al is het uw eerste pen, chapeau voor wat je al gedaan hebt.
Al doende leert men en binnen een x-aantal pennen nog te draaien, zal het al veel beter gaan.
Moeder zal heel tevreden zijn en het zal haar altijd bijblijven.
Proficiat.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Jeetje Wim, je laat er geen gras over groeien! Leuk dat het draaibankje al zo snel in gebruik is, en dat de eerste werkstukken er af komen.
Dat ziet er goed uit, complimenten!
Veel plezier verder met de kleine Taiwanese Duitser;)
Happy turning,

Jaap Bri
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Vandaag nog 2 gemaakt tussen 2 visites door ;). Verschillende soorten hout testen.

Deze 3 nu in totaal gemaakt.

20150510_165910.jpgIMG-20150510-WA0007.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.