Boorkolom met eigenbouw tafel

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Na ein tijd getwijfeld te hebben over het nut van een boorkolom, heb ik eind vorig jaar toch de stap gemaakt en een Gude GTB20/12 kolom gekocht. Deze had voldoende vermogen, 800Watt en hoogte tussen boor en tafel ruim 60cm, 12 snelheden 180-2740 RPM
Toen kwam het probleem als je met hout bezig bent is dat tafeltje altijd te klein, dus maar eens rondgekeken naar wat ontwerpen en iets daarvan samengesteld.

IMG_2609.jpg
IMG_2611.jpg

In de gaten in het voorste balkje zitten 2 borgschroeven M5 die in van die moeren, met die mooie putjes erop, ik weet niet hoe ze heten, aan de binnenkant van dat balkje tegen de tafel aan de houten tafel vastzetten waardoor alle speling eruit gaat. zeer stevig en bevalt prima, de ronde schijf in het miodden is puur als stuk waar je in mag boren, te veel gaten, nieuwe schijf erin, hij ligt uit het center dus je kan hem gewoon rondraaien en je het weer nieuw MDF onder de boor.

maar goed dan moet die natuurlijk ook ergens op staan, nog wat spullen op voorrad, stukje aanrechtblad, prima had ook nog een paar kwaliteits keukenkast deuren staan, mooi als zijwanden, paar wielen bestellen en zo hebben we weer een kastje (achterwand is ook een dikkere plaat.

IMG_2612.jpg

dan nog wat laden erin voor boren en andere materialen, doos met alle maten boren besteld, binnebakje daarvan paste mooi in mijn la:
IMG_2613.jpg

Dan nog een kleine modificatie aan de machine zelf, de ontbrekende verlichting, ik had van iemand een oude jan de bouvrie lamp gekregen die stuk was, daar zaten staafjes op met daarop het lampje, ik heb nogal wat LED lampjes, ben ermee aan het experimentern, die erop en het resultaat is perfect, je kan de lampjes zo richten als je maar nodig hebt.

IMG_2618.jpg

12v Adapter met de motor mee in laten schakelen en alles werkt zo het hoort.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Bij Baptist in Arnhem. De klem heb ik bij amazon.de besteld, opvallend hoeveel daar beschikbaar is tegen redelijke prijzen en wordt gewoon vanuit Nederland verstuurd, alleen opletten of het wel een Amazon levering is, en het meeste is gratis versturen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.