pneumatisch niet-/nagelpistool

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,
Mijn pneumatisch niet/nagelpistool heeft het begeven na 5jaar (kostte ook maar 30EUR).
Ik wil me een nieuwe kopen. Het is echt voor houtbewerking van een hobbyklusser. Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, +- 100EUR maximum.
Weten jullie waar ik op moet letten en wat de grote verschillen zijn met de duurdere machines?
Zijn er apparaten die jullie me zouden kunnen aanraden?
Thanks alvast en groeten,
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Gebruik je de twee functies vaak? Die combi tackers maken met hun brede kop telkens een grote indruk op het werkstuk en zijn moeilijker te mikken.
Ik heb ze nu apart, een Rapid nietpistool dat goed werkt en een no-brand brad tacker die als hij het begeeft door een paslode zal vervangen worden.
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Eigenlijk gebruik ik alleen de nagels nu je het zegt. Inderdaad vaak een indruk op het werkstuk van +-6mm met mijn huidige (stuk) apparaat, ook afhankelijk van mijn drukkracht.
Wanneer gebruik jij nietjes ipv. nagels?
 

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Voor houtbewerking , wat is het beste: Pneumatisch of elektrisch nagelpistool?
 

Oscar f1

Actieve deelnemer
14 feb 2015
42
0
Alkmaar
Ik heb nu een maand de pinnailer van ecotools in gebruik.
Die nails zijn koploos 12 tot 35 mm lang.
Geeft bijna onzichtbare verbinding,
maar toch wel sterke verbinding.
Meestal lijm ik het ook nog,
behalve als het weer los moet kunnen.
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Wat voor elektrische tackers raden jullie eigenlijk aan. Ik heb er destijds een gekocht van de Lidl (in aanbieding) en dat is gewoonweg prut (ook geen buil aan gevallen). Kan niet door multiplex of mdf nagelen en geeft afdrukken als je te stevig aandrukt.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
paslode verkoop mooie op accu en gas patronen maar zijn wel flink aan de prijs.
zelf zou ik voor een op lucht kiezen tenzij je heel de dag op moeilijke bereikbare plaatsen staat voor je compressor en slang.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Had er eentje van ecotools gekocht. En een paar maand later.... heb ik er nog een paar andere gekocht. Instalmodellen. Doen gewoon wat je er van verwacht. Direct ook een doosje van alle lengtes nageltjes erbij. Voor alle duidelijkheid: Heb ze occasioneel in gebruik dus zeker niet alle dagen, ben anders wel veeleisend wat gereedschap betreft.
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
ligt er aan, ik heb van alle maten een doosje besteld en dit in een assortiment kist gedaan,
kijk meestal per geval maar denk gemiddeld de dubbele lengte van het materiaal plus 10, dus als ik 18 mm plaat ergens om maak 18+18+10=46 dus nagels van 50 mm
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Heb ik ook gedaan. en dacht ook dat 5000 nagels genoeg gingen zijn.... Gezien het gemak en de snelheid waarmee het gaat druk ik nu veeeel meer nagels achteruit dan voordien.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
dubbele lengte van het materiaal plus 10
Dat klinkt me enorm.
Eén en ander zal wel afhangen van de toepassing en het aantal nagels dat kunnen gebruikt worden. Belangrijk element is hoe 'vast' het materiaal is waarop je nagelt. In een eiken balkje klemt het beter dan in een MDF plaat bvb, dus voor eik mag de nagel korter zijn dan in MDF.

Als het gaat over platen vastzetten, dan probeer ik 10 à 20mm door het te verspijkeren materiaal te zitten. Voor een 18mm plaat kies ik dan 30mm of 35mm spijkers.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Bedankt voor de reacties!

Het ging me niet zozeer om het aantal of het type nagel, maar echt de lengte van de benodigde nagels tov het materiaal.

Maar gezien de reacties denk ik dat ik wel goed zit (10mm materiaal met 35 mm nagels).
 

knutsel

Nieuw lid
27 feb 2016
23
0
Assenede (België)
Het model 7902 van ecotools lijkt mij een aardig gereedschap voor de hobbyist. Ben nu in het bezit van een elektrische en deze kan maar nagels schieten van 16mm.
Aangezien deze met luchtdruk werkt zou ik graag weten wat voor compressor jullie gebruiken om dit pistool te laten werken?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.