Weet iemand welke houtsoort dit is aub ??

Glenn Hout

Nieuw lid
5 mei 2015
2
0
Beste
Voor mijn eindwerk hout heb ik gewerkt met 23 verschillende houtsoorten ik ben zo dom geweest om de namen verloren te laten gaan?
Nu weet ik van 2 houtsoorten de naam niet meer kunnen jullie mij alstublieft helpen als u de houtsoort herkent.
Danku !


20150505_190805.jpg20150505_190822.jpg
 

Ronny63

Actieve deelnemer
24 aug 2014
691
28
Vlaams Brabant (be)
Ik kan alleen onderscheid maken, wanneer je spreekt over Quercus robur, Q. petraea, Q. suber, Q. ilex, Q. trojana, Q. ithaburensis, Q. pubescens, ... want enkel de latijnse namen zijn uniek voor al deze eiken van Europese oorsprong.
Welke botanische soort franse of europese eik is, weet ik niet.
Ronny
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
De eerste foto is geen meranti. De rangschikking van de houtstralen is wat men noemt "etagebouw". Bij meranti (wat een 40 tal houtsoorten betreft) is dat willekeurig. Het lijkt mij cedrorana te zijn. Ook maar een gokje... De tweede houtsoort is volgens mij iroko. maar zoals steeds, kopshout zegt veel meer om een houtsoort te bepalen. (Mits het zuiver is aangesneden.)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.