Flater 's in the house

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Hoi allemaal,

Ik noem mijzelf Guus omdat ik mijzelf soms wel kan vergelijken met mijn echte stripheld. Ik ben bijna altijd positief en maak wel eens grapjes om het leven leuker te maken dan het soms is. Ik heb een redelijk probleemoplossend vermogen (zoals velen van jullie) en een uitdaging of probleem ga ik niet uit de weg, daar zet ik mijn tanden alleen maar harder in vast. Soms is dat geen goede eigenschap, zoals jullie zelf waarschijnlijk ook wel eens zullen hebben ondervonden.

Mijn derde hobby is schrijven en toch ga ik proberen hier geen lang verhaal van te maken. Maar ik geef jullie geen garantie. Je bent dus gewaarschuwd. ;)
Verder lezen is op eigen risico en alleen maar verantwoord wanneer je je echt verveeld.

Gelukkig is Google ook jullie vriend, anders had ik jullie niet zo makkelijk gevonden. Ik hoop van jullie te kunnen leren hoe je met hout kan en moet omgaan.
Mijn grootste passie blijft nog (tot nu toe) computers en gamen met vrienden. Maar waarschijnlijk gaan jullie er voor zorgen dat houtbewerking zal gaan wedijveren met mijn computer.

De reden waarom ik mij bij jullie heb aangemeld, is mijn behoefte om te leren omgaan met hout zodat ik mijn creativiteit beter kan ontplooien en kan omzetten in "visuele creaties". Helaas ben ik een persoon die meer kijkt naar functionaliteit dan naar schoonheid. Ik houd van eenvoud en doelmatigheid. Dat zal jullie (later) wel een keer duidelijk worden wanneer ik mijn ideeën en/of creaties met jullie deel. En omdat ik zoals enkelen van jullie moet werken voor mijn geld en hobby, ben ik soms genoodzaakt prioriteiten te stellen of (lang) te sparen voor mijn ideeën en gereedschap. Toch vind ik kwaliteit soms belangrijker dan mijn behoefte om te creëren, wat ik zeker ook heel leuk vind. Voor mij blijft dat altijd een uitdaging en spannend, naar welke kant valt "mijn dubbeltje" ?

Tja, wat moet ik nog meer schrijven? Ik heb een leuk, uitdagend, variërend en soms gevaarlijk beroep met variabele werktijden. Het gevolg daarvan is dat ik soms pas erg laat kan reageren op een vraag of topic, daarvoor alvast mijn excuses.

Verder hoop ik ook iets voor jullie te kunnen betekenen gezien het aantal jaren ik hier op deze aardkloot rondhuppel en de ervaringen heb opgedaan tijdens en na het verbouwen van mijn huis.

Ik hoop samen met jullie veel plezier te beleven aan het werken met hout.

Groetjes Guus
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Allemaal bedankt en tijd zal het leren.

@ CivixX, ik vind jou eng, jij kunt gedachten lezen. :D Eerst een goede werktafel/bank maken en daarna een computerburo met alle mogelijke "toeters en bellen".
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Leuk dat jullie tijd hebben om iedereen inclusief "moi" welkom te heten en dat waardeer ik zeker. Maar geeft mij toch het idee dat jullie te veel vrije tijd hebben en niet aan het werk zijn om iets moois te maken (van hout).
Ik vind het zelf jammer dat ik mijn tijd zo verdraaid effectief mogelijk moet benutten om mijn doel te behalen. Lieftst wil ik iedereen een handje schudden en ik hoop dat mijn wens al voldoende is om een grijns of glimlach op je gezicht te doen voorschijnen.
En NU ga ik proberen om mijn tijd anders en nuttig te besteden, even een lekkere pizza bakken.
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
@ henkverhaar. Ik had jou vraag heel uitgebreid beantwoord, wilde de site mijn antwoord niet opslaan. Dus Henk speciaal voor jou. Ik gebruik naar alle tevredenheid mijn Sharp combi-magnetron uit (1978). Ik hoor je nu al denken; "Krijg nu helemaal de .............. ;-) ". En dan moet eerlijk zeggen dat ik hoop dat mijn Sharp mij overleeft. Er is nog niet één combi-magnetron die zo goed is als de mijne. Oeps, 't wordt nu wel een beetje persoonlijk, vind je ook niet ?
Alle pizza's op een stokje, elk gereedschap heeft een eigen gebruiksaanwijzing dat je moet leren lezen. ....... (pauze) ..... "Damt, ik ben nu ook al filosoof met een plank voor z'n kop."
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.