Nieuw op het forum, maar vaak bezig met hout

Houttrick

Nieuw lid
2 mei 2015
3
0
Graag wil ik mij even voorstellen op dit mooie en nuttige forum. En dat terwijl ik net mijn Hammer zaagtafel met stofafzuiging én Festool zaagtafel heb verkocht.
Als echte autodidact heb ik inmiddels een lange rij hout-activiteiten achter de rug. Op ongeveer acht jarige leeftijd begonnen met een te grote schroevendraaier, een botte zaag, een hamer en een nijptang. Zeepkisten maken was toen mijn passie.
Maar inmiddels (ben 57) heb ik bij enkele verhuizingen die we achter de rug hebben, interieurs onder handen genomen, keukens geplaatst en kasten en site tables gemaakt.
Korte tijd heb ik met veel plezier, beroepsmatig camper interieurs gemaakt en laten maken. Vooral van de meubelmaker die dat voor mij deed heb ik bijzonder veel opgestoken. Maar ook die periode ligt inmiddels jaren achter mij.
Een haperende gezondheid heeft enig roet in het eten gegooid, waardoor houtbewerking verschoven is naar hobbymatig.
Maar waarom juist nu twee zaagtafels verkocht? Het hoort bij de verhuizing die we doen. Van een groot huis, grote schuur met veel grond, naar een stukje bos waar we een houten loghuis (laten) bouwen. En hoewel dat een grote wens van ons is, betekent het wel minder ruimte. En terwijl we in de tussentijd in een recreatiewoning wonen, heb ik mooi gelegenheid om me te verdiepen hoe ik op een slimme manier mijn werkplaatsje kan inrichten. Op het forum ben ik inmiddels enkele nuttige tips tegen gekomen.
Uiteindelijk verwacht ik dat een Mafell invalzaag op geleider het grote werk mag gaan doen (ivm af-en-toe een camper aanpassing zaag ik grote platen 15mm populieren multiplex) en een kleine, maar goede zaagtafel (Mafell is wel érg duur!) het kleinere werk.
Voor de rest heb ik een oudere Festool invalzaag die aan vervanging toe is, Festool stofafzuiging, Mafell lamellofrees, Festool decoupeerzaag, Festool handfrees, Makita accuboor en een oude maar trouwe Festool schuurmachine.
 
Laatst bewerkt:

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
welkom op dit forum, Houttrick.
succes met het inrichten van je nieuwe werkplaats, wanneer die er zal zijn

groeten,
Ornament
 

Houttrick

Nieuw lid
2 mei 2015
3
0
Victor en Ornament, bedankt voor jullie reacties. Mijn hout 'carrière' was meer een aaneenschakeling van dingen doen. En er niet te lang over nadenken of ik dat nou wel zou kunnen. Vaak is het leuk om te doen, geeft voldoening als het af is en, niet onbelangrijk, scheelt een hoop in de kosten.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Camper, leuk....ik loop nog steeds met plannen ons busje eens om te toveren, maar waar te beginnen he....
werkplaats bouwen/inrichten is leuk, ben er zelf ook mee bezig
Veel plezier hier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.