Welke multiplex gebruiken?

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hallo,

Voor het maken van een kastenwand ben ik nog aan het twijfelen tussen multiplex en MDF Zero Formaldehyde, of eventueel een combinatie.
Ik heb al enkele prijzen binnengekregen van leveranciers die de MDFZF kunnen aanbieden, maar nu kreeg ik ook prijs voor multiplex MAAR, prijzen variëren van 8.68 euro/m² tot 23.96euro/m². Deze aan 8.68 euro, die in de buurt van de MDFZF zit, is elliotis pine, je hebt dan ook multiplex fineer Den Pools, Finse Spruce, Okumé en WBP.
Ik zie door het bos de multiplex niet meer!
De Elliotis pine is qua prijs een goed alternatief voor de MDFZF, maar volgens ik kan zien op foto's die ik vond op google is dit geen fijn afgewerkte plaat (grove tekening). 23.96 euro/m² voor Okumé laat ik wel voorbij gaan, lijkt me dat ik voor dat geld wel massieve panelen kan gaan maken!

Welke multiplex gebruik je dan best? En is het beter om Multiplex te gebruiken ipv MDFZF? Het is om te schilderen en ik zou het graag budgetvriendelijk houden...
Ik heb eerder al kasten ed gemaakt in mdf, kan het met mijn beperkte gereedschap goed verwerken, maar dankzij opmerkingen hier op het forum heb ik de MDFZF ontdekt, maar nog niet gebruikt.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hoi,

Als ik een multiplex keuze zou moeten meken in je geval dan zou ik gaan voor berken. Poolse den en WBP durven heel hard schotelen maar dat hangt natuurlijk van leverancier tot leverancier af maar met die soorten platen voor kasten zou ik niet nemen.

Groeten.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik dacht dat de concentratie veel minder was dan bij mdf?...
Dan gebruik ik toch maar de MDF ZF, ben nu al gewoon om met mdf te werken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.