Grenen kom

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Heb vandaag de grenen kom afgewerkt die reeds een tijdje te drogen lag, diameter is 380mm en de is hoogte 187mm,
moest met flinke rand van mijn vrouw en verders geen versiering aan. Dus, ja boss, en zo is het vandaag klaar.
Met dat grenen hout is er behoorlijk schuurwerk aan te pas gekomen, ondanks toch fijn gedraaid dacht ik.
Afgewerkt met shella wax. Vrouwtje zal er breigaren in deponeren tijdens haar werkzaamheden. Gr Stefan.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooi gedaan Stefaan.
Zie je wel dat de microbe werkt om werkjes te plaatsen op de forum.
Zeker meebrengen nu woensdag naar de bijeenkomst om er een foto van te nemen.
Deze zal dan op zijn beurt op de houtdraaierswebsite belanden.
Proficiat.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Mooi werk, knap gedaan :cool:. Stille hoop dat ik binnenkort ook terug een draaibank kan zetten, het draaien is ook een microbe in ieder geval waar geen medicatie voor bestaat.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Woodjohn, ik wens je veel succes om zo spoedig mogelijk aan het draaien te zijn en ook zo wat kommekes te draaien, gr stefan
Didier, ja ik zal ze meebrengen woensdag
Ronny, de bolvorm komt mooi uit met de draadrichting die in dezelfde lijn loopt, was zo ook bedoeld,
thanks voor jullie reacties
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Stefke, schalen of kommen zoals jij heb ik nog nooit gedaan het was meer basic draaien, kopie trekken kan je niet als echt draaien zien vind ik. Maar het jeukt, krab krab.

Groetsels
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Woodjohn, van basic en kopie draaien komen authomatisch eigen werken, je gedachten laten vloeien en plots staat het daar je eigen gedachten in hout, kommetjes draaien is helemaal niet moeilijk, geef alles zijn tijd en ik weet zeker dat je jezelf zult overtreffen.
Waar woon je trouwens in Oost-Vlaanderen? Ik woon in West-Vlaanderen misschien niet eens zo ver. gr stefan
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hoi Stefan,

Kantje boordje oost west, streek rond Tielt. Nah ja dat is allemaal al een tijdje geleden ondertussen en die draaibank ook, verleren doe je het niet denk ik maar eerst maar eens een deftige bank scoren ik zal daar mee beginnen, lijkt me een strak plan.

Groetsels
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Mooi functioneel draaiwerk in harmonische proporties. Prima gebruik van
de houtstrctuur. Werd wat afgeleid door mijn gedachten aan vorm van een nachtspiegel. Maar dat is mijn probleem.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi John, als ik je zo mag noemen, ik woon in Ingelmunster volgens mij is dat niet ver van u vandaan, ik wil u uitnodigen om hier bij mij een dagje te komen babbelen en draaien, zo kan je weer wat gewennen aan een draaibank, en zien wat uw nieuwe draaibank allemaal moet kunnen, zal zeker gezellig zijn samen, bovendien mag je hier gebruik maken van een prima draaibank, beitels, zaagmachine, vlak-vandikte bank, lintzaag, ect, tevens diverse houtsoorten en blokken staan ter uwe beschikking, denk eens na wat je zou willen draaien en we kunnen een dag afspreken welk voor beiden past. Wat denk je ? Interesse ? Je kan me ook mailen om verder afspraken te maken.
stefantheunis315@Hotmail.com
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hoi John, als ik je zo mag noemen, ik woon in Ingelmunster volgens mij is dat niet ver van u vandaan, ik wil u uitnodigen om hier bij mij een dagje te komen babbelen en draaien, zo kan je weer wat gewennen aan een draaibank, en zien wat uw nieuwe draaibank allemaal moet kunnen, zal zeker gezellig zijn samen, bovendien mag je hier gebruik maken van een prima draaibank, beitels, zaagmachine, vlak-vandikte bank, lintzaag, ect, tevens diverse houtsoorten en blokken staan ter uwe beschikking, denk eens na wat je zou willen draaien en we kunnen een dag afspreken welk voor beiden past. Wat denk je ? Interesse ? Je kan me ook mailen om verder afspraken te maken.
stefantheunis315@Hotmail.com

Wel wel wel, daar zeg ik zeker geen neen tegen. Ik ga je zeker mailen, voorlopig nog even wat druk maar vanaf volgende week zou dat anders eruit moeten gaan zien. Mersie in ieder geval al.

Groetsels.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Jan/Rien een pispot had ik er ook niet zo meteen in gezien, en zeker niet vergeleken met een nachtspiegel, ik wist niet wat Jan bedoelde maar nu ge het zegt jaja het lijkt er een beetje op, of hij er voor kan dienen .... ik denk dat mijn vrouwtje wel andere zaken er mee wil doen. Rien het blokje was 400 mm x 220 mm natuurlijk kan je nooit het maximum eruit halen, bovendien heb ik hem aan twee kanten moeten draaien met het gevolg dat hij na het omdraaien toch weer een beetje kleiner wordt he. Ben toch tevreden met het resultaat. Heb nog een paar blokjes liggen van hetzelfde hout van 400 mm x 400 mm ben van plan om een flinke vaas eruit te halen, als het zover is zal je ze wel zien verschijnen hier op het forum, maar zal nog even duren, misschien ergens na de vakantie. gr stefan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Nachtspiegel wat een kennis is er toch aanwezig, noch humoristisch gebracht ook. Ook bij mij kwam de gedachte van Jan naar boven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.