Afwerkingsmiddel voor houten garage

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hallo aan iedereen,
mijn atelier is gehuisvest in een houten garage van 7m x 7m en hoogte 3m
niet erg groot maar ook niet zo klein.
Nu is deze reeds drie jaar oud/jong en behandeld met impranol color "Golden eik"
ondanks goede en juiste werkwijze van dit product ben ik niet zo tevreden hiervan
het schilfert af en tegen de UV bestraling vind ik het ook niet zo bijzonder
nu zou ik iets nieuws willen gebruiken maar wat ? Beits, olie of verf ?
En moet ik nu eerst ALLES weer afhalen en helemaal opnieuw beginnen ???
Ik zou nu ook niet meer voor een hout kleur kiezen maar iets in een pastel kleur
wat je al meer ziet de laatste jaren.
Heeft iemand goede info en ervaring voor een goed product voor houten garages/chalets ?

mvgr Stefan
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
Stefan,

alle transparante producten hebben erg vaak onderhoud nodig, zeker aan de zonzijde!
goed schoonmaken en schuren, paar keer behandelen met grondverf ( beetje verdunnen, niet te veel)
Seizoen wachten, openstaande naadjes weer ingronden na verloop van tijd. Volgend jaar schilderen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ja de zonzijde is lastig. Vroeger, toen er nog veel meer nare stoffen in de lakken zaten, moest ik sommige stukken twee keer per jaar doen om het mooi te houden. En beter zijn de lakken niet geworden.
Advies neem een dekkende verf. Zoals hierboven al beschreven gronden, jaar/seisoen over laten staan schuren en gronden en twee keer aflakken geeft de beste bescherming. Goedkoop en snel is duurkoop.
 
A

Athanor

Guest
Ik werk momenteel ons huis (Finse blokhut) bij door alles kaal te halen, schuren en een paar keer verdunde lijnolie als basis aan te brengen. Daarna enkele lagen van de transparante kleurverf van Tikkurilla (Akva-Valticolor) aanbrengen. Zie ook hier: http://www.finnpaints.nl/

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.