Het maken van Toognagels

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Nog sneller...!?

Dat wil ik zien!

Ik vind het wel prettig om mijn lichaam meer te gebruiken, heb ik meer controle en kan ik hoger beginnen met steken, zonder dat het gevaarlijk is. Druk mijn arm tegen mijn buik. Als ik het aan de werkbank doe sta ik veel lager en kom ik er nooit zo boven.
 
Laatst bewerkt:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ik merk dat bij veel handelingen een lagere werkoppervlakte efficienter is. vooral ook bij boren met een booromslag. De stoelenmakers hadden een werkbank die kniehoogte was. Zittend gaten hakken op het werkstuk. Boren van de poten terwijl de ronde delen tussen drie punten geklemd zijn met een wig en het bankje diende ook als hakblok en montage tafel. Als je niet gaat zitten werkt het nog beter! maar ik sta meestal de hele dag aan die werkbank, dan is het maken van toognagels een mooie gelegenheid om even te rusten. En ik merk wel dat als je zit, je je beter kan focusen.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
De beelden zijn wel vooral denk ik van de reizende stoelenmakers die op het platteland van plaats tot plaats trokken. In de steden waar vaste werkplaatsen waren had je ook andere werkbanken. Maar als je in de encyclopedia van Diderot kijkt bij de verschillende beroepen die met hout werken, zie je veel verschillende werkbanken. waar een handeling kracht kost zijn de banken zo laag om het lichaam beter te kunnen inzetten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.