Makita li-ion 18v/3Ah accu vervangen

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Mijn 18V/3.0Ah li-ion accu (1830 BL) is zojuist overleden :( Dwz, hij levert nog wel stroom, maar de lader weigert hem op te laden.
Ik heb inmiddels begrepen dat een en ander niet te repareren is (cel vervangen)...

Ik heb geen behoefte om mijn machines te vervangen, dus er moeten nieuwe accu's komen. Ik wil er gelijk 2, want de volgende zal dan binnenkort ook wel een keer overlijden.
Uiteraard kan ik kiezen voor originele accu's van makita of vervangende van een naamloze concurrent.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen/tips hiermee!
 

xanax

Actieve deelnemer
28 aug 2014
55
0
Als ik zodirect naar de prijzen kijk van een makita accu, maak ik me volgende bedenking:

is het niet voordeliger om een extra/andere/... 18V machine te kopen waarop momenteel een 3de accu gratis actie op loopt.
Eventueel 2 accu's uit de set halen en de machine met 1 accu doorverkopen (of gewoon lekker zelfs houden zoals ik zou doen ;))
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Bij replacedirect.nl hebben ze vast een accu voor je. Kocht daar zelf eentje voor mijn deWalt. Werkt uitstekend. Al een paar maanden in gebruik. Niet origineel, wel een stuk goedkoper.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Koop geen naamaak uit china!
Het lijkt in het begin leuk en goedkoop maar daarna zit je met ellende.
geef gewoon wat meer uit voor een makita accu waar je jaren plezier van heb.
en vergeet de nieuwe accu niet te registreren bij makita voor 2 jaar garantie.

Gereedschappelijk had ik vorige week 2x een 4ah makita accu voor €78,- p stuk. bl1840
 

MM!

Actieve deelnemer
13 jul 2014
29
0
Als naar de bl1840 wilt gaan controleer dan eerst even de connector op je machine. deze moet geel (met of zonder ster) of zwart met een ster zijn. Google anders eerst even op bl840 compatibility
 

jeffrey

Nieuw lid
7 feb 2013
22
1
ik gebruik dit type accu ook van Makita en die gaan lang mee. 3 jaar gaat een accu bij mij mee ongeveer en dan gebruik ik hem dagelijks in de bouw en ontzie ze niet.
1 keer een andere type er in gehad was veel goedkoper zijden ze.
was in het begin geen verschil te merken met de Makita maar na zeven maanden begon de ellende met dat ding lader viel in storing en kort daarna was ie ook overleden.
Voor mij niet meer die dingen.
ik zou gewoon een nieuwe accu er bij kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.