buiten tafel vers eiken

Erik Schreurs

Actieve deelnemer
17 okt 2014
59
0
Hallo mensen

Zit er aan te denken om een buiten tafel van Vers gezaagd eiken te maken geeft het aanwezige looizuur problemen voor mij bestrating ?

alvast bedankt !!
 

Raalf

Actieve deelnemer
24 mrt 2015
43
0
Bedenk dat als je het niet op de goede manier droogt het alle kanten op scheurt...
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wat van soort bestrating heb je er onder liggen?

Tevens, nat eiken krimt heel erg, houdt daar in de constructie rekening mee (voor zover dat mogelijk is!) Heb je een plan hoe je het maken wilt?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ja, het looizuur veroorzaakt grote vlekken.
Maar uiteindelijk verdwijnen ze weer. Ik kreeg ze met soda makkelijk weg.
 

Erik Schreurs

Actieve deelnemer
17 okt 2014
59
0
Nee nog geen idee hoe of wat maar maar ben me er van bewust dat het gaat werken er liggen antraciet tegels onder
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Ik weet niet of het met looizuur ook zo zal zijn, maar over het algemeen gaat een zuur en natuursteen niet samen, de steen 'lost op'. Ik weet niet of je natuursteen hebt, maar zo ja dan denk ik niet dat het heel erg goed is :(
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Om niet te zwijgen van betontegels.. Kalk lost op in zuur en vernaggelt dus je cementstructuur.. Het moet wel heul veul zuur zijn om je tegels uit elkaar te doen vallen, maar vlekken krijg je!
 

Erik Schreurs

Actieve deelnemer
17 okt 2014
59
0
Het zijn in ieder geval geen betontegels en volgens mij ook geen natuursteen maar dat ga ik nog even checken bedankt voor de reacties zal tzt een foto plaatsen van de tafel en eventuele schade aan de tegels haha
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Waarom de keuze voor vers eiken eigenlijk? Gewoon eiken werkt al flink buiten, laat staan vers eiken.
 

Erik Schreurs

Actieve deelnemer
17 okt 2014
59
0
Ja weet ik eigenlijk niet hou wel van flinke scheuren en dergelijke mankementen en gewoon eens wat dingen proberen natuurlijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.