Eiken wandlampen en wandpaneel

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
In opdracht een stel lampen gemaakt van eiken treinwagonplanken, deze zijn bewerkt met een roterende staalborstel, gasbrander, beitels en een klein haakje om de nerven uit te krassen. Achter de lampen zit een 2 tal kleine SMD5630 ledstripjes. Voor die zelfde opdrachtgever een wandpaneel uit hetzelfde hout gemaakt waarin een 3 tal waxinelichthouders zijn geplaatst.

De lampen...

P1010449.jpg

P1010461.jpg

P1010460.jpg

P1010451.jpg

P1010454.jpg

P1010456.jpg

P1010458.jpg

P1010452.jpg

P1010463.jpg

P1010466.jpg
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
ze zouden voor dit soort dingen een ''duim omhoog'' emoticon moeten hebben! Erg leuk gedaan, de eenvoud vind ik erg geslaagd. Eigenlijk toch wel gek dat een simpele plank aan de muur met wat ledjes zo leuk kan zijn.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank heren !

Bijtel, nee. (helaas geen foto van) Ik heb een wandblokje in een soort H vorm gemaakt, middels het welbekende french cleat systeem hangt de kap op de horizontale ligger van de H, de leds zijn vastgemaakt op de verticale poten en schijnen naar de muur, naar boven en naar onder. De lijst heb ik gezaagd uit een plank waar een kops stuk verrot was, door dit zachtjes met een staalborsteltje te schuren blijven de hardere delen zitten. Het was zonde om dit niet op te nemen in het design waardoor ik de bovenste plank moest bewerken om tot eenzelfde effect te komen.

Lars, nee, is niet gek. Er dient wel iets in het hout te zitten wat de aandacht trekt, een lijn, een beweging, een kleur of wat dan ook.

Petrolhead, dat was de klant dan ook ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.