Ervaringen met Kity 619 tafelzaag?

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
ik ben me aan het oriënteren op een oude-nieuwe zaag. Een optie die voor een behapbare prijs voorbij is gekomen is een Kity 619. Nu ben ik erg benieuwd of de forummers hier ervaring hebben met dit type zaag, zodat ik tijdens een bezichtiging gericht kan kijken. Zijn er nog onderdelen voor te krijgen? Ik wil een dergelijke zaag aanschaffen omdat het zagen van wat grotere, zwaardere platen op mijn huidige zaag (festool CMS) een akelige circustruuk wordt, helemaal als er onder verstek gezaagd moet worden. Hieronder een afbeelding van de zaag in kwestie:

kity.JPG
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Thanks Hunto, ook handig qua prijsindicatie! Heb je zelf ervaring met Kity machinerie?

edit: Ik kom er nu achter dat Kity is overgenomen door Scheppach. De Scheppach Precisa 3 is het vervangende model van de 619.
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Misschien niet geheel on-topic, maar ik vroeg mijzelf ook zoiets af.
Welke merken, types zijn er nog goed onderdelen voor te krijgen.
Soms zie ik op MP leuke dingen voorbij komen (vooral zaagtafels) maar die zijn minstens 20 jaar oud.
Waarschijnlijk degelijke kwaliteit, want bijna alles gietijzer, maar als ik zo'n project aaneem om op te knappen,
is er nog wel wat voor te krijgen??
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.