Hoe verlijm ik dit?

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Ik heb een stuk gecoat/gelamineerd multiplex (lijkt wel een trespa coating oid), maw een mooie plaat met een zeer gladde en harde buitenkant, perfecte basis voor een freestafel.

Omdat het maar 9 mm dik is wil ik dit graag verlijmen met een stuk berkenmultiplex, echter zit daar het probleem.
Want met gewone houtlijm of constructielijm lukt het niet. Je trekt de platen zo van elkaar af na een dagje drogen.

Wie heeft er een idee met welke lijm dit te verlijmen is?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 462
  • image.jpg
    image.jpg
    43 KB · Weergaven: 462

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Ik zou het met contactlijm proberen. Bison kit of bison tix. Tenzij je dit professioneel moet lijmen en aan arbo moet voldoen. Er zitten oplosmiddelen in.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Tja dat laatste zou kunnen. Die gelamineerde plaat neemt niets op, terwijl dat berkenmultiplex natuurlijk wel het een en ander opneemt...

Maar bedankt voor de tips!

Wat is laklijm? Het is hobbymatig, dus een beetje lijmsnuiven is 'geen' probleem.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Lijm die bedoeld is voor lijmen van gelakte delen. HPL (die trespa coating) wat jij hebt kan daar ook mee verlijmdworden. Sowieso wel even opruwen met schuurpapier en daarna ontvetten. Je kan ook een montagekit nemen. Zal iets goedkoper zijn...
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Idd Bisontix.. Uitermate geschikt om gladde delen met elkaar te verbinden. Heb ik ook gebruikt om alu met trespa te verbinden en wordt volgens de Bison site aangeraden..
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Onderkant licht inzagen zodat alleen het "trespa" spul weg is, dan zal de lijm zich toch wel aan het multiplex verlijmen
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Bedankt voorbode tips allemaal!! Bisontix it is!
Montagekit had ik ook getest, dat ging beter dan normale houtlijm, maar het koste niet heel veel moeite om los te krijgen.

Schuren en ontvetten spreekt voor zich, alleen voor het schuren nog niet :)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Je kan het vuil/vet in het hout schuren. De tip om voor het schuren te ontvetten geldt vooral voor het schilderen. Maar bij lijmen is het in sommige gevallen ook wel verstandig (zoals bij plastics).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.