Het noodlot sloeg toe

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Jammer Guillaume.
Breng het eens mee naar school na de paasvakantie.
We kunnen er eventueel een detail insteken waarvan je niet zal merken dat het in twee is geweest.
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Jammer Guillaume.
Breng het eens mee naar school na de paasvakantie.
We kunnen er eventueel een detail insteken waarvan je niet zal merken dat het in twee is geweest.

Het zal niet gaan ik heb het proberen te lijmen met een groote band klem en ie is nog eens gebroken maar ja dat is niet erg dat hoort bij het houtdtaaien
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Sorry voor je les met slechte afloop Gui, :(, what kan er van geleerd worden ??

Als Ik er zo naar kijk zie Ik een pot/schaal die allereerst een slechte/zwakke vorm heeft, een rechte wand en een heel dun recess.

De vorm maakt het moeilijker om dat te draaien en is een vorm die typisch is voor nieuwe draaiers, (zoveel mogelijk schaal uit de blok hout halen) hier noemen ze dat een honden bakje ;), bijna iedereen maakt die in het begin.

Een meer ronde vorm is makkelijker te doen, en geeft je meer hout om je recess heen, en dat kun je later er altijd nog van af draaien.

Zie waar jou schaal erg dun is ook aan de voet, dat hoeft niet, vooral niet in het begin, zo’n vorm gaat ook makkelijk trillen en gillen en dan barst en hapt enz.
split bowl.jpg vorm en stappen.jpg

Dit zijn veel gemakkelijkere vormen om te draaien, en die er best mooi uitzien.
simple bowl shape .jpg Easy form.jpg Easier form.jpg

De essenhouten schalen zijn normale vormen ook de drie Appelhout schalen, en je ziet daar is veel meer hout onderaan de schaal om vast te houden, de laatste is een veel moeilijker te draaien schaal, vooral voor een beginner, de rechte zijkanten en vlakke bodem zijn moeilijk genoeg voor een draaier met ervaring.
Ash bowls.jpg better forms.jpg Harder to do form.jpg

Ik hoop dat dit wat hulp voor je is, schalen draaier is niet gemakkelijk, vooral als je het moeilijk maakt voor jezelf :rolleyes: 1thumb.gif
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.