PDA

Bekijk Volledige Versie : Het noodlot sloeg toe

Houtdraaier Guillaume
12-04-15, 16:35
29118

sirjacobsd
12-04-15, 17:05
Jammer Guillaume.
Breng het eens mee naar school na de paasvakantie.
We kunnen er eventueel een detail insteken waarvan je niet zal merken dat het in twee is geweest.

Jurriaan
12-04-15, 17:13
Hoe kwam dat zo? Zat er al een barst in het hout, of hapte je beitel een beetje veel?

Houtdraaier Guillaume
12-04-15, 17:19
Jammer Guillaume.
Breng het eens mee naar school na de paasvakantie.
We kunnen er eventueel een detail insteken waarvan je niet zal merken dat het in twee is geweest.

Het zal niet gaan ik heb het proberen te lijmen met een groote band klem en ie is nog eens gebroken maar ja dat is niet erg dat hoort bij het houtdtaaien

Houtdraaier Guillaume
12-04-15, 17:31
Hoe kwam dat zo? Zat er al een barst in het hout, of hapte je beitel een beetje veel?
Beste
ik was gewoon aan het draaien en het sprong gewoon in 2

Nico Oosthoek
12-04-15, 17:36
Ik denk dat de klauw ook een beetje meegeholpen heeft.

Houtdraaier Guillaume
12-04-15, 17:37
Ik denk dat de klauw ook een beetje meegeholpen heeft.
Ja dat zou kunnen Te hard ge spannen of zo

Houtdraaier Guillaume
12-04-15, 17:38

Beste hoe veel kost die draaibank
zware gietijzeren draaibank

rien 1
12-04-15, 18:58
Als ik de foto goed bekijk lijkt mij dat er te weinig hout zit buiten de "tenon" .
Bij de inwendige opspanning gaat hij dan eerder barsten.

Jurriaan
12-04-15, 20:41
Beste hoe veel kost die draaibank
zware gietijzeren draaibank
Ik stuur je een PN.

Heb je trouwens wel eens overwogen je schaaltjes niet van binnenuit te spannen, maar met een voetje dat je er later afdraait? Dan kan de klauw de schaal niet uit elkaar drukken.

Leo Van Der Loo
12-04-15, 22:18
Sorry voor je les met slechte afloop Gui, :(, what kan er van geleerd worden ??

Als Ik er zo naar kijk zie Ik een pot/schaal die allereerst een slechte/zwakke vorm heeft, een rechte wand en een heel dun recess.

De vorm maakt het moeilijker om dat te draaien en is een vorm die typisch is voor nieuwe draaiers, (zoveel mogelijk schaal uit de blok hout halen) hier noemen ze dat een honden bakje ;), bijna iedereen maakt die in het begin.

Een meer ronde vorm is makkelijker te doen, en geeft je meer hout om je recess heen, en dat kun je later er altijd nog van af draaien.

Zie waar jou schaal erg dun is ook aan de voet, dat hoeft niet, vooral niet in het begin, zo’n vorm gaat ook makkelijk trillen en gillen en dan barst en hapt enz.
29144 29151

Dit zijn veel gemakkelijkere vormen om te draaien, en die er best mooi uitzien.
29145 29149 29148

De essenhouten schalen zijn normale vormen ook de drie Appelhout schalen, en je ziet daar is veel meer hout onderaan de schaal om vast te houden, de laatste is een veel moeilijker te draaien schaal, vooral voor een beginner, de rechte zijkanten en vlakke bodem zijn moeilijk genoeg voor een draaier met ervaring.
29146 29147 29150

Ik hoop dat dit wat hulp voor je is, schalen draaier is niet gemakkelijk, vooral als je het moeilijk maakt voor jezelf :rolleyes: 29152

Houtdraaier Guillaume
13-04-15, 09:31
Ok