zwevend bureau

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

ik wil misschien binnenkort gaan beginnen met een zwevend bureau. ik zal hier zeker weer foto's van gaan posten als die klaar is.
ik heb nog nooit een bureau gemaakt maar moet wel goed komen denk ik.

hier wat foto's van het ontwerp:

Schermafbeelding 2015-04-11 om 20.09.20.jpg
Schermafbeelding 2015-04-11 om 20.09.51.jpg

ik twijfel nog of ik de lade met normale blum soft close geleiders doe of met tip on geleiders. het meubel zal met een stalen strip waar vier kokers op komen aan de muur bevestigt worden. deze laat ik op maat lassen. het klepje achter in het bureau zal vast komen met magneetjes zodat die er makkelijk uit kan en dat ik hier een verlengsnoer in kan leggen en al me snoeren naar toe kan doen.

als iemand tips heeft of verbeteringen heeft hoor ik dit graag. het is nog maar een begin concept al zou ik er zelf niet veel aan veranderen denk ik. maar ik denk ik deel het is aangezien ik geen ideeën meer heb voor verbeteringen en dacht misschien kom ik hier nog op goede ideeën.

met vriendelijke groet.

jordi
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Hoe groot maak je je metalen strip en hoe veranker je deze aan de muur? Aan een bureau wordt soms best veel gewicht gezet. (computers, mensen die leunen als ze plaats nemen op de stoel)
Hoe dieper je het maakt, des te meer gewicht er op die strip komt.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hafele heeft dragers die geloof ik 250kg /stuk kunnen dragen. Ik zou zoiets niet laten lassen tenzij je de draagkracht test. Mocht je ze lassen zou ik ze een graad omhoog lassen zodat door het gewicht ze mooi horizontaal komen.

Klepje zou ik ook niet met magneten doen. Je moet ergens een gat maken om ze eruit te wippen. Wat ik zal doen ismet scharnieren. wel even de juistezoeken ivm het draaien. Het klepje kan niet "buiten" het blad draaien want daar zit het bureau. En dan een p2o drukker van blum. of zo een fancy proffesionele stopcontact die je in werkbladen kan wegwerken, maar die dingen kosten best wat geld.
 

Storm

Nieuw lid
4 jun 2013
21
0
Hallo, heb je mischien ook een afbeelding van de onderkant? Ik ben benieuwd hoe je de stevigheid krijgt zonder onderkant.

Ik heb ook een keer zoiets gemaakt toen heb ik met berken multiplex een kader gemaakt waar de laden in zaten en vervolgens een blad gemaakt .

Waar ga je de frontjes van maken?


Thomas
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Leuk project!
Ik zou beginnen met het checken van de muur:
Staat de muur waterpas? Is deze sterk en bestaat ie uit een materiaal waar je goed ankers in kunt bevestigen?

Vervolgens vanuit de mogelijkheden die dat geeft een constructie bedenken.
Die steunen van Hafele zijn een goede optie.
Een graad omhoog zetten zou ik absoluut niet doen. Dan ga je er vanuit dat de eigenmassa van het bureau al een graad hoekverdraaiing oplevert. Gewoon waterpas maken en zorgen dat je steun stijf genoeg is.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Hafele heeft dragers die geloof ik 250kg /stuk kunnen dragen. Ik zou zoiets niet laten lassen tenzij je de draagkracht test. Mocht je ze lassen zou ik ze een graad omhoog lassen zodat door het gewicht ze mooi horizontaal komen.

Klepje zou ik ook niet met magneten doen. Je moet ergens een gat maken om ze eruit te wippen. Wat ik zal doen ismet scharnieren. wel even de juistezoeken ivm het draaien. Het klepje kan niet "buiten" het blad draaien want daar zit het bureau. En dan een p2o drukker van blum. of zo een fancy proffesionele stopcontact die je in werkbladen kan wegwerken, maar die dingen kosten best wat geld.

Dan doe ik de aanname dat het bureau bevestigd wordt aan studs achter de muur, of aan het betonwerk.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Leuk project!
Ik zou beginnen met het checken van de muur:
Staat de muur waterpas? Is deze sterk en bestaat ie uit een materiaal waar je goed ankers in kunt bevestigen?

Vervolgens vanuit de mogelijkheden die dat geeft een constructie bedenken.
Die steunen van Hafele zijn een goede optie.
Een graad omhoog zetten zou ik absoluut niet doen. Dan ga je er vanuit dat de eigenmassa van het bureau al een graad hoekverdraaiing oplevert. Gewoon waterpas maken en zorgen dat je steun stijf genoeg is.

Misschien kan je iets inbouwen waardoor je het bureau achteraf kan bijstellen.
Ook als het na een jaar toch iets gaat doorhangen, dan kan je dat nog makkelijk herstellen.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Misschien kan je iets inbouwen waardoor je het bureau achteraf kan bijstellen.
Ook als het na een jaar toch iets gaat doorhangen, dan kan je dat nog makkelijk herstellen.

Slimme suggestie SunRayes!
Ik zou het in veel gevallen als volgt doen:
- Gaten boren in de muur
- draadeind erin met chemisch anker
- bout - ring - steun - ring - bout

Zou kun je de steun stellen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
299
Heelsum
Een graad omhoog zetten zou ik absoluut niet doen. Dan ga je er vanuit dat de eigenmassa van het bureau al een graad hoekverdraaiing oplevert. Gewoon waterpas maken en zorgen dat je steun stijf genoeg is.

En zorgen dat je muur keihard is want anders drukt de onderkant van je profiel erin weg onder de belasting en heb je nog een hangend blad.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
bedankt voor alle reacties. het klepje ben ik nog niet zeker over wat ik ga doen. bij me stage laten we voor bladen voor in de badkamer ook vaak deze frames lassen en daar komen meestal twee kommen op die aardig wat wegen en dit houd aardig. de steunen van hafele hebben ze wel is naar gekeken alleen het lassen is vaak makkelijker en goedkoper. dus daarom mijn reden dat ik daar voor kies.

het verstellen weet ik nog niet hoe ik dat ga doen ik denk als die iets zou gaan door hangen dat ik dan gewoon het geheel ff los haal en tussen het blad en het frame aan de voorkant ff een ringetje leg of zo.

de muur waar die in komt is van beton dus dat kan het wel houden.

het klepje met scharnieren is een goede maar dan komt die tegen me muur wat weer voor beschadigingen gaat zorgen denk ik. en dan kan die niet strak bij mijn muur scharnieren.

en de onderkant van het bureau blijer gewoon open. eigenlijk word het een blad met daar twee zijkanten in verstek aan gelijmd en twee voorkanten die vast zijn met een lade in het midden die met de ladegelijders aan twee tussen schotten zitten die onder het blad komen. verder leunt het blad op vier steunen dus doorhangen zal die niet doen.

voor de sterkte van het frame, ik heb met een kennis van me al wat proef lassen gemaakt en als ik die schuin leg en er op ga staan dan houden ze gewoon perfect. verbuigt niks dus dat is geen probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.