Black Walnut schaal, nog niet gepolijst, moet nog gebeuren

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een van mijn voor gedraaide schalen opnieuw gedraaid en geschuurd, twee lagen Finish er op, en die is aan het hard worden, waarna Ik het wat zal polijsten.

De foto’s zijn niet erg goed, die zwarte kleur drinkt het light op, maar dan heb Ik wel minder last van die reflecties, zo dat is wel beter, de rand is ongeveer 2 cm breed en de wand is terug gebracht naar ongeveer 8 mm.

28 cm doorsnee en byna 9 cm hoog :)

Black Wanut bowl.jpg Black Walnut .jpg Black Walnut profile.jpg Black Walnut bottom.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo, hoe doe je die polijsten?

Thank you Rien :), Ik gebruik polijst schijven gemaakt van lagen katoen, Ik heb er verschillende maten van , Ik kan ze in mijn handboor machine of in een stationaire machine klemmen.

Ik heb die gemaakt van een kleine elektrische motor, Ik heb de boorkop van een hand boormachine gebruikt die het opgegeven had, de kop met de as er in, toen een koppel stuk gedraaid en nu kan Ik de polijst schijven er in klemmen en makkelijk en vlug verwisselen.

Sommige hout draaiers gebruike die schijven in hun draaibank, maar Ik vind dat je weinig ruimte hebt en ook makkelijk tegen de bank botst en dan de schaal beschadigt.

Hier is mijn polisher uit de weg gezet, en makkelijk op een bank vast te zetten.
buffer.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie schaal Leo.
Dat polijsten gebruik ik ook onlangs en daar ben ik heel tevreden over.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo.
Dat polijsten gebruik ik ook onlangs en daar ben ik heel tevreden over.

Thanks Jacob :D, I,ve been doing the polishing quite a few years already, tried a few different things, and now usually polish after there is a good finish on yje wood first.

A good finish can be polished much better than polishing the wood and adding wax, I now put Polymerized Tung oil on the bowl, usually 2 or more coats, letting each coat dry for a day or longer before adding the next coat, then leave the finish harden for a couple of weeks before polishing, this gets the best end result.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.