Wereld oorlog 2 replica

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
IMG_1295.jpg
op een blok de afmetingen overnemen van mijn gsm
(een oude tekening van de duitsers die ik heb gevonden )
IMG_1296.jpg
IMG_1297.jpg
IMG_1298.jpg
HET MIDDEL PUNT AFTEKENEN en priemen
IMG_1299.jpg
opspannen
IMG_1300.jpg
de pendikte controleren
IMG_1301.jpg
in een ruwe cilinder draaien


IMG_1303.jpg
IMG_1304.jpg



IMG_1305.jpg


IMG_1306.jpg
IMG_1307.jpg
met lijnzaatoli afwerken
IMG_1308.jpg

en een andere blok weer aftekenen
IMG_1311.jpg

vorm in brengen
IMG_1314.jpg
schuuren

IMG_1315.jpg
IMG_1317.jpg
IMG_1319.jpg
images

klaar
 

Bijlagen

  • IMG_1302.jpg
    IMG_1302.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 389
  • IMG_1310.jpg
    IMG_1310.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 389
  • IMG_1312.jpg
    IMG_1312.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 388

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ff een kleurtje er op en hij is net écht
Wil je dan geloofwaardigheid testen dan steek je hem in je broekriem en ga je even een bezoekje brengen aan een lokale bank me een willekeurige/onbenullige vraag
Als je door een berg mannen opgewacht wordt bij het verlaten van de bank weet je zeker dat je draaiwerk is goedgekeurd ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Met deze Model 24 Stielhandgranaat een duitse fietsen zaak binnenlopen en roepen mein fahrrad zuruck. Und schnel bitte.
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Ter info
Ik en mijn broer zijn grote leger fanaten
Zeker WW ii en we verzamelen waar we kunnen hier en daar iets kopen
En ooit zag ik op de rommelmarkt in Kemmel ook een gedraaide replica liggen voor 50 euro
(En dat is veel )
Een zo heb ik weer iets in mijn collectie
(En het is gratis)
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Ter info
Ik en mijn broer zijn grote leger fanaten
Zeker WW ii en we verzamelen waar we kunnen hier en daar iets kopen
En ooit zag ik op de rommelmarkt in Kemmel ook een gedraaide replica liggen voor 50 euro
(En dat is veel )
Een zo heb ik weer iets in mijn collectie
(En het is gratis)

Ik maakte als kind ook van allerlei granaten, nu maak ik alleen bogen, of althans dat probeer ik.
 
wow erg goed gelukt!
Ook wel grappig dat je ook wo2 spulletjes verzamelt! ik ook namelijk:)
heb ook een tijdje gedacht om een stielhandgranate te maken maar dat is nu niet meer nodig:D(zal er verder niet specifiek op ingaan maar vergunningen zijn aanwezig;))
misschien tijd voor een m39?:)
 

WR1944

Oud hout
Het is aardig gelukt kwa vorm. En met een passende verf en belettering kan het net echt lijken. En daar begint gelijk je probleem.
Voor de zekerheid zou ik er de Wapenwet maar eens op na slaan want in Nederland is weinig toegestaan op dit gebied. In Amerika kan ik probleemloos met allerhande wapentuig aan de gang maar in Nederland ligt dat heel anders.
http://www.justis.nl/producten/wwm/index.aspx

Ik kan ze hier via Internet bestellen en ze worden dan probleemloos door UPS of de post afgeleverd.
http://www.reddickmilitaria.com/german-potato-masher/wwii-german-potato-mashers-m24-stick-grenade/
http://www.reddickmilitaria.com/german-potato-masher/wwii-german-potato-mashers-m39-smoke-grenade/
 
Laatst bewerkt:
cat 2, in NL zo goed als altijd verboden mits juiste vergunning;) Hard-to-get maar zeker te krijgen hoor. Het gaat hier om verzameldoeleinden dus meestal wordt er wel iets geregeld waardoor het wel kan.
Aangezien Guillaume in Belgie woont zal er geen/bijna geen probleem zijn aangezien de wetten daar iets soepeler zijn.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi gedaan Quillaume.
Ik wit niet dat je een oorlogsverzamelaar was.
Nu ik het weet, eerst controle aan onze schoolpoort alvorens de houtbewerking binnen te stappen.
Ik ben fier op u om als "leerling en vriend" u zo aan het werk te zien.
 

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Beste
ik ben van plan om een geweer te maken uit hout
(de loop draaien en een paar opties draaien ) weet je een goed model ik dacht van een thompson M1a1 te maken
image.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Beste
ik ben van plan om een geweer te maken uit hout
(de loop draaien en een paar opties draaien ) weet je een goed model ik dacht van een thompson M1a1 te maken
Bekijk bijlage 28807

Volgens mij geen goed idee.

Maar die duitse handgranaat heb Ik nog mee gespeeld toen ik een jaar of vijf zes was, ja wel leeg gemaakt bij mijn broers, en ook de op een ei lijkende granaat, maar vond die nogal zwaar zoals Ik me herinner.

Er was toen nog allerlei oorlogs spul, en verschillende kinderen verongelukten er mee, een oudere zus van mij vond een hand granaat en had de dop er afgeschroefd, maar wist wel dat ze er niet aan mocht trekken, en zo kwam ze er de werkplaats mee inlopen, zeggend “Ik heb er niet aan getrokken”, hij werd vlug veilig gemaakt.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
De Tommygun. Maak dan de M1927 0f 1928, dan kan je er nog een drummagazijn bij draaien :D De M1928A1 was volgens mij het laatste model waar die drum nog op kon. De uiterlijke verschillen tussen de modellen zijn overigens niet zo groot, maar als je zuiver in de leer wil zijn zoek je het juiste model er bij.

Nare dingen, maar de techniek er achter is wel weer vreselijk mooi.

Succes!

Groet, Rob.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Een slagroomtaart voor de eerste die een tiger tank maakt van hout, op ware grootte.
 
Een deel van mijn verzameling staat samen met de collectie van een vriend in een loods. Die vriend verzamelt samen met de zoon van Andre Rieu(kennen jullie allemaal wel;))
De collectie van die twee bestaat voornamelijk uit voertuigen die ze zelf opknappen. Ze hebben onder andere de shermans gebruikt in Band of brothers geheel gerenoveerd. Tot de collectie behoort ook een tiger 1... helaas nog niet helemaal hersteld in originele staat
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.