vestigingsattest schrijnwerk

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Jaren geleden is de wet in Nederland veranderd. Vroeger had je een middenstands diploma nodig en een willekeurig vakdiploma. Nu is dit voor de meeste zelfstandige niet meer nodig. Natuurlijk zijn de skills die je op zo'n cursus leert bijzonder waardevol. Lang niet elke vakman heeft zin om een administratie te voeren. Mijn advies ( even kort Door de bocht) doe waar je goed in bent en besteed het deel waar je niet goed in bent of geen zin in hebt uit. Zorg wel dat je elke factuur controleert en zelf betaald.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb een proefhoofdstuk gedownload. Het gaat over keukens met uitgebreide indo over scharnieren en ladegeleiders, maar geen woord of plaatje over het bouwen van corpussen, lades, deurtjes, frontjes, schappen, etc.
Ik zou er nooit aan beginnen en zeker niet voor dat bedrag.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
O peatey als iedereen nu een ander hoofdstuk download dan kunnen we de cursus voor weinig online zetten:eek::eek:
O ja was er niet een stukje over plagiaat op ons forum daar hebben we toch maar sir d aan overgehouden.
Dus toch maar niet uitvoeren dat voorstel van mij.
 

kemo

Actieve deelnemer
31 aug 2014
161
0
1 proefhoofdstuk kan je krijgen, maar geen verschillende natuurlijk :)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Inderdaad... Hoewel het centrum van afstandsonderwijs ook in Nederland bestaat, www.ondernemersschool.nl. Toch staat schrijnwerk niet in hun opleidingenlijst... Bizar?

In NL heet dat "timmerman" ik denk dat je zelf in België zit toch? Hier heb je wel een diploma bedrijfsbeheer nodig en een diploma van het betreffende vak. Anders mag je niet zelfstandige worden.

Als je er het geld voor over hebt dan kan je het wagen die cursus te kopen om wat makkelijker de proef hier dan te kunnen slagen, maar ik heb het hoofdstuk over keukenkasten ook doorkeken en ze leggen veel en oppervlakkig uit, maar er is zo goed als geen praktische informatie in die je nodig hebt als je echt een keuken wil maken. Het is totaal gericht naar het laten slagen van de theoretische proef voor mensen die al praktische ervaring hebben.

Toen ik avondles ging volgen was het eerst ook enkel voor dat stuk papier te hebben, want ik had volgens mij al voldoende praktische ervaring maar ik heb er gigantisch veel bijgeleerd en ook heel wat slechte gewoontes afgeleerd. Nu dat ik er aan denk ben ik zelfs nooit mijn diploma gaan halen, het attest was genoeg om te beginnen. Toch misschien eens vragen of ze het nog hebben liggen :p !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.