Planken zagen

Raalf

Actieve deelnemer
24 mrt 2015
43
0
Ik ben op zoek naar iemand die planken kan zagen van korte stukken stam in de omgeving Eindhoven. Iemand tips?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wat tof! ik wist niet dat er zoiets is in Eindhoven. Hebben ze er ook een vlak en vandiktebank? Zoek al tijden een plekje waar ik voor vergoeding een lintzaag en vlak en vandiktebank mag gebruiken. Want daar heb ik thuis helaas de ruimte niet voor.
 

Raalf

Actieve deelnemer
24 mrt 2015
43
0
Ja, vlak/vandikte-bank van 30cm, lintzaag, grote zaagtafel, frees opstellinkie en twee houtdraaibanken. Ik maak er welles wat meubel achtige dingen.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Goede tip inderdaad, maar de lintzaag daaro is te klein...
Hmm, je zou eens contact op kunnen nemen met een bedrijf dat haardhout verkoopt (en dat zelf ook zaagt/klooft) http://www.houthandelwijlaars.nl/haardhout.html bijvoorbeeld.
Ook zou je je stammen eerst kunnen splitsen met wiggen om van daaruit je planken te zagen. Ik ken anders geen bedrijf dat dit formaat lintzagen heeft.
Succes !
 

Raalf

Actieve deelnemer
24 mrt 2015
43
0
Ik ben inmiddels begonnen met een electrisch kettingzaagje, elec schaaf, bandschuur, vlakschuur, en dat ging eigenlijk best goed :)

Uit een Acacia stam die ik ooit bij Tarzan heb gekocht.

IMG_0531.jpg
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Ik gebruikte vroeger een logosol
http://www.logosolinfo.nl/zagerijen/accessoires-zagerijen/
als je enkel het stuk koopt waarmee je het zaagblad vastzet dan valt er zelf wel een soort geleiding te maken
logosol heeft een kettingzaagblad met gaten ering wat het vastmaken van de zaag aan een geleider een stuk makelijker maakt
als je wat verlies aan hout niet zo erg vind is het ook goed te doen uit de losse pols :)
mvg tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.