Dagje houthakken

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Een paar weken terug heb ik weer een flinke lading hout kunnen scoren bij iemand die zijn tuin aan het vernieuwen was. Onder andere een flink aantal kersenstammetjes, 3 grote stukken berk en zelfs wat robinia. Ook had ik nog een walnoot stam liggen, die ik ook maar direct meegenomen heb. Helaas was de aandrijfriem van mijn schaafmachine niet bestand tegen het schaven van kopshout, dus hield ie er netjes mee op. :cry:

Attached files
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hier nog wat foto's van het slagveld. Ik heb de walnootstam in plankjes gezaagd, dit leverde een mooi contrast op met het spint en kernhout. Als ze droog zijn wil ik daar graag kistjes van gaan maken. Voor de rest heb ik nu een fikse stapel berken en walnootstukken om schalen mee te maken.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
wow wilco wat een slachtveld!!! lekker he zo'n mooie ruimte waar je bezig kan. hoe gaat het met de productie van de 2 stoelen?
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
rickkoorman zei:
wow wilco wat een slachtveld!!! lekker he zo'n mooie ruimte waar je bezig kan. hoe gaat het met de productie van de 2 stoelen?

Ha Rick, de ruimte is inderdaad heerlijk, wat dat betreft ben ik wel erg verwend ;) .

De bouw aan de stoelen staat helemaal stil. Ten eerste omdat ik de laatste tijd vooral gedraaid heb. Ten tweede omdat mijn vlakvandiktebank kuren heeft. De beitelas heeft momenteel een halve mm speling op een van de lagers. Dat geeft bij 3000 toeren een enorm kabaal. Tenminste ik hoop dat het een lager is, maar het zo ook wel eens een losgelaten las kunnen zijn van de ophanging. Bij dat laatste is het wel een groter probleem. Maar om uitsluitsel te krijgen moet ik de hele machine uit elkaar halen, en daar heb ik momenteel geen tijd voor/zin in. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.