HUlp gevraagde, lange, smalle verstekken zagen...

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Ik moet een stuk 18mm mdf van 165cm lang en 6cm breed verzagen zodat deze aan beide zijden een hoek van 22,5° krijgen om later te verlijmen tot een hoek van 45°.

heb het op de tafelzaag geprobeerd maar door de lengte van het stuk "beweegt" het te veel en krijg je geen mooi aansluitende hoek om te verlijmen.

Ik dacht nu een "featherboard" te maken, zou dat voldoende zijn om een consistente zaagsnede te bekomen over de gehele lengte?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik denk dat het wel helpt maar dat je er eigenlijk 2 moet toepassen een tegen de langsgeleider naar beneden gericht en een tegen het werkstuk naar de geleider gericht...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Waarom zaag je niet een steekklos? Op het hout klemmen en wegsteken. Als de constructie het toelaat kan je de klos als versteviging mee lijmen. Heb je een verstekstans dan kan je de verstekken ook knippen. Een lijstenmaker in de buurt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.