Workshop maak je eigen schaaf

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Sommigen van jullie hebben het misschien al voorbij zien komen;
op zondag 19 april en zaterdag 25 april geef ik voor de liefhebber een workshop schaven maken.

Tijdens de workshop komt de anatomie van de schaaf aan bod en welke invloed deze heeft op de schaaf, maar ook een stukje ergonomie. Ik heb een behoorlijke voorraad mooi hout waarmee je een prachtige schaaf kunt maken, mocht je liever je eigen hout meenemen, dan kan dat natuurlijk ook. Het benodigde gereedschap is aanwezig maar het is geen probleem als je liever met eigen gereedschap werkt. (schaaf, steekbeitels, afteken gereedschap etc.) Slijp middelen zijn aanwezig. Het is de bedoeling dat je je eigen schaafmes meeneemt, bijvoorbeeld die van woodworking.nl

De workshop begint om 09.30 met een kop koffie en het kiezen van een ontwerp. Bijvoorbeeld Krenov stijl, klassiek of naar eigen ontwerp.
Rond 12.30 is het tijd voor de lunch waarna er weer hard gewerkt zal worden om aan het einde van de dag (rond 17.30) een mooie eigen gemaakt werkende schaaf mee naar huis te nemen!

De kosten voor deze workshop zijn €95,- dit is inclusief materiaal(zonder schaafmes), lunch en koffie met wat lekkers.
Er is ruimte voor 5 deelnemers per dag. Opgeven of meer informatie? Mail dan naar info@meubelmakerijbrekelmans.nl.

Kijk ook eens op mijn website om te zien wat voor schaven en handgereedschap ik zelf heb gemaakt, leuk ter inspiratie?!

Groetnis, Roeland

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.