Vraag je over de lamellenfrees.

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik ben van plan om een lammellenfrees te kopen en vroeg mij af welke in de prijs range van 55 tot 550 euro voor mij het beste is.
Na wat gelezen te hebben valt de lammelo af door zijn hoge prijs (buiten budged:()
Volgens touh was de Bosch GFF22A (ongeveer 450 euro) in zijn ogen zelfs beter dan de lammelo.(valt toch ook buiten het budged:()
Nu is mijn oog gevallen op de Makita PJ7000 (ongeveer tussen 250 - 350 euro)
Dus wilde ik aan jullie vragen wie heeft er zo een in gebruik en hoe bevalt die.
Is het afstellen en de preciesie/gemak daarvan goed en vergelijkbaar met de duurdere machines?
Of is dat teveel gevraagd en moet je veel concessies doen zodat je net zo goed een machine van onder de 100 euro kan kopen.

Gaarne jullie advies en goede raad,
Mijn dank alvast, mvg:)
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik heb er zo een en hij bevalt prima. Degelijke makelij.
Er past alleen geen freesblad in tbv een clamexverbinding.
Alleen gewone koekies dus.
Aan te bevelen.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik heb zelf de Bosch en hij bevalt mij prima, zeer nauwkeurig in te stellen zelfs de stofopvang zak werkt boven verwachting goed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met andere lamellenfrezen dus of ie beter of slechter is dan andere kan ik je niet vertellen.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Er past alleen geen freesblad in tbv een clamexverbinding.
Alleen gewone koekies dus.

Kwestie van 2 keer frezen (clamex is 8mm), werkt prima zelfs met een prutmachine van ferm die ik voor een verbindingstest met de clamex s even gescoord heb...
Dit althans voor de clamex S, de nieuwste is inderdaad niet geschikt.
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Ik heb ook de makita. Heel tevreden over! Blijf absoluut weg van powerplus. Daar kan je zelfs geen 2 rechte sleuven achter elkaar mee frezen... Absolute rommel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.