maandelijkse uitdaging

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Met enige regelmaat kijk ik op het Duitse dreschlerforum. Hier is een rubriek waar draaiers elke maand een opdracht krijgen en foto's of filmpjes van hun werkstuk posten. Wat is jullie mening. Een keer per maand is misschien wat veel maar om de twee maanden of zo lijkt me een goede periode.
Je kan dit idee ook prima gebruiken om je techniek te verbeteren en om aan het draaien te blijven.

Mocht dit in het verkeerde deel van het forum staan dan hoor ik dit wel.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Lijkt me leuk en niet alleen voor draaiers... Alleen de pogingen met kissie etcetera op het forum en andere groepsacties blijken moeizaam..
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Lijkt me leuk en niet alleen voor draaiers... Alleen de pogingen met kissie etcetera op het forum en andere groepsacties blijken moeizaam..

Scheppie, ik had vanavond nog even contact met Rendew. Het kissie werd heel goed ontvangen maar door bijna niemand afgemaakt. Ja ook bij mij ligt het kissie nog in onderdelen in het schap. Misschien komt het omdat dit project toch te complex was. Ik mik dan ook op vrij eenvoudige vormen, dan kan je in een of twee avonden klaar zijn.

Als je wil uithollen en je doet in de opdracht een diepte van 30 cm dan haakt de beginner af. Hij en vele andere hebben geen gereedschap hiervoor. Ook jouw opmerking niet alleen voor draaiers verdient navolging. Er komt nu spontaan een idee bij mij op om het forum te ondersteunen. Als project kan je bv gereedschap maken en dit in september verkopen op de opendag hout.
Voorstel houten hamer kruishout en met elkaar komen wel vast wel tot meer ideeën.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
zeer leuk idee Wim
en als het te moelijk of te diep uithollen is
voor beginers als ik
dan ben ik er zeker van dat we er een draai aan kunnen
geven
en iets soortgelijks proberen te maken
ik kan nu nog geen grote schalen maken bv
maar heb reuze plezier met kleine schaaltjes proberen
verder denk ik dat met jou idee er ook weer een schat aan nutige info en leuke handige tips
naar voor zullen komen
mvg tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.