PDA

Bekijk Volledige Versie : frequentieregeling

O Peatey
05-04-10, 20:27
Ik heb uit de nalatenschap van mijn schoonvader een draaibank gekregen. De 1.5 pk 1-phase motor wordt gereduceerd via een variabele poelie (pientere variomatic-pookje van Daf). Het toerental is echter veel en veel te hoog, namelijk ongeveer 1500 tpm. Wie kan mij helpen aan een goedkope electronische oplossing om op lage toeren te draaien.
Een zelfbouwproject (elektronisch schema met onderdelenlijst is ook welkom).
Alle hulp is welkom, als het maar niet te duur is; ik ben nl werkeloos en heb slechts een uitkering.

rickkoorman
06-04-10, 14:21
er staat diverse frequentieregelaars om marktplaats, volgens mij verkoopt buitelaar ze ook los
succes

Fred*
06-04-10, 18:50
Naast een frequentieregelaar zal je ook een 3-fase motor nodig hebben. Deze zijn niet duur, het zijn standaardmotoren. Het is wel even uitzoeken welk type je wilt hebben, bevestiging, as-diameter, vermogen (mag best wat zwaarder zijn). Ook worden deze motoren wel 2e hands aangeboden.

charadee
12-04-10, 20:56
Ik heb uit de nalatenschap van mijn schoonvader een draaibank gekregen. De 1.5 pk 1-phase motor wordt gereduceerd via een variabele poelie (pientere variomatic-pookje van Daf). Het toerental is echter veel en veel te hoog, namelijk ongeveer 1500 tpm. Wie kan mij helpen aan een goedkope electronische oplossing om op lage toeren te draaien.
Een zelfbouwproject (elektronisch schema met onderdelenlijst is ook welkom).
Alle hulp is welkom, als het maar niet te duur is; ik ben nl werkeloos en heb slechts een uitkering.
Ik ben ook op zoek maar zo een voudig is het ook niet voor een 1 phase motor