Tafelklok

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
IMG_0245_small.jpg

Mijn laatste creatie, tafelklok in Amerikaans noten fineer, afgewerkt met olie, chroom wijzers en RVS wijzermoer.
Afmetingen: 115 x 165 x 200mm (breedte – hoogte – diepte).
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Bedankt voor de leuke reacties.

Ik ben begonnen met een pak A3 papier, enkele dagen zitten vouwen, plooien, kleven totdat ik een bevredigende vorm had. Die vorm in CAD overgenomen en dan de (pers) mal gemaakt. Die mal maken is de moeilijkste klus, het fineer zit op plaatsen dubbel of 2x dubbel dik er tussen. Het moet aan alle kanten opspannen, maar het werkstuk moet er ook makkelijk uit kunnen.

Ondertussen nog een box met schuifdeksel gemaakt als geschenkverpakking.

IMG_0257_small2.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Super gedaan XXL66. Respect voor het geleverd werk.
Welke bediening steekt hier achter om de wijzer te doen functioneren?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Prachtig!
Maar alle klokken die ik ken hebben allemaal zo'n grote plasticke doos met een AA batterij er in.
Bij deze zie je geen mechanisme.
Je gaat je afvragen: werkt de klok wel?
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Ze werkt ;-)

De klok is groter dan ze waarschijnlijk doet uitschijnen op de foto, het is een standaard Duits binnenwerk met AA batterij, door de afmetingen van de klok zit dit redelijk goed verborgen.

Volgende project zal een variant zijn maar voor tegen de wand en met een pendel (in moderne vorm weliswaar).
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Ik koop in bij een groothandel maar je kan alle mogelijke binnenwerken ook vinden op ebay. Zoek op Quartzuhrwerk. Je hebt natuurlijk verschillende as lengtes en type wijzerbevestiging, die as lengte moet je kiezen ifv de dikte van de wijzerplaat.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik ben begonnen met een pak A3 papier, enkele dagen zitten vouwen, plooien, kleven totdat ik een bevredigende vorm had. Die vorm in CAD overgenomen en dan de (pers) mal gemaakt. Die mal maken is de moeilijkste klus, het fineer zit op plaatsen dubbel of 2x dubbel dik er tussen. Het moet aan alle kanten opspannen, maar het werkstuk moet er ook makkelijk uit kunnen.

Ondertussen nog een box met schuifdeksel gemaakt als geschenkverpakking.

Prachtig minimalistisch !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.