PDA

Bekijk Volledige Versie : Tafelklok

XXL66
13-03-15, 08:21
27508

Mijn laatste creatie, tafelklok in Amerikaans noten fineer, afgewerkt met olie, chroom wijzers en RVS wijzermoer.
Afmetingen: 115 x 165 x 200mm (breedte hoogte diepte).

aguvo
13-03-15, 08:38
Prachtige stukje vakwerk. Complimenten.

jaap
13-03-15, 08:47
Wat een leuk werkstuk!! Prachtig gemaakt, daar zou je wel iets meer over vertellen. Zet het op onze facebookpagina (https://www.facebook.com/woodworking.nl).

jaap

Willems Ontwerp
13-03-15, 09:04
Prachtig !

Wim Kluck
13-03-15, 09:41
Erg mooi. Ik sluit mij aan bij jaap meer plaatjes en een stappenplan. ? Mits je dit wil delen.

de Kastanjeboom
13-03-15, 12:10
dat is wel bijzonder mooi!

XXL66
13-03-15, 14:04
Bedankt voor de leuke reacties.

Ik ben begonnen met een pak A3 papier, enkele dagen zitten vouwen, plooien, kleven totdat ik een bevredigende vorm had. Die vorm in CAD overgenomen en dan de (pers) mal gemaakt. Die mal maken is de moeilijkste klus, het fineer zit op plaatsen dubbel of 2x dubbel dik er tussen. Het moet aan alle kanten opspannen, maar het werkstuk moet er ook makkelijk uit kunnen.

Ondertussen nog een box met schuifdeksel gemaakt als geschenkverpakking.

27509

meron
13-03-15, 19:25
Erg mooi bedacht en uitgevoerd.

Maar als kanttekening... het doosje steekt wat schraal af bij de klok.

sirjacobsd
13-03-15, 21:36
Super gedaan XXL66. Respect voor het geleverd werk.
Welke bediening steekt hier achter om de wijzer te doen functioneren?

SunRayes
13-03-15, 22:43
Prachtig!
Maar alle klokken die ik ken hebben allemaal zo'n grote plasticke doos met een AA batterij er in.
Bij deze zie je geen mechanisme.
Je gaat je afvragen: werkt de klok wel?

XXL66
14-03-15, 06:48
Ze werkt ;-)

De klok is groter dan ze waarschijnlijk doet uitschijnen op de foto, het is een standaard Duits binnenwerk met AA batterij, door de afmetingen van de klok zit dit redelijk goed verborgen.

Volgende project zal een variant zijn maar voor tegen de wand en met een pendel (in moderne vorm weliswaar).

rickkoorman
14-03-15, 07:38
Bijzonder mooi klokje !! Wil je delen waar je dit uurwerk vandaan hebt ? Lijkt me wel leuk voor een komend projectje.

XXL66
14-03-15, 07:43
Ik koop in bij een groothandel maar je kan alle mogelijke binnenwerken ook vinden op ebay. Zoek op Quartzuhrwerk. Je hebt natuurlijk verschillende as lengtes en type wijzerbevestiging, die as lengte moet je kiezen ifv de dikte van de wijzerplaat.

Bosquet
14-03-15, 10:22
Ik ben begonnen met een pak A3 papier, enkele dagen zitten vouwen, plooien, kleven totdat ik een bevredigende vorm had. Die vorm in CAD overgenomen en dan de (pers) mal gemaakt. Die mal maken is de moeilijkste klus, het fineer zit op plaatsen dubbel of 2x dubbel dik er tussen. Het moet aan alle kanten opspannen, maar het werkstuk moet er ook makkelijk uit kunnen.

Ondertussen nog een box met schuifdeksel gemaakt als geschenkverpakking.

Prachtig minimalistisch !