Even voorstellen

Waddi Flowstock

Nieuw lid
3 mrt 2015
4
0
www.hdstrijker.nl
Hallo beste hobbyist,
Mijn naam is Hans en ben 52 jaar.
Na jaren van hard werken, geen tijd en weinig inspiratie heb ik nu eindelijk weer een hout-hobby-doel.
Nu ik eindelijk opa ben geworden moet er natuurlijk een poppenhuis komen.
Dus dat is toch zeker een doel. Zelf poppenhuis, meubeltjes en verlichting maken.
Gisteren een SSEm-1610 Profi Line van €149,00 aangeschaft bij de Hornbach.
De machine lijkt goed te zagen na wat test te hebben gedaan met verschillende materialen en diktes.
Helemaal blij mee.
Nu opzoek naar tekeningen van meubeltjes.
Groet Hans
 

Bijlagen

  • Figuurzaag SSEm 1610.jpg
    Figuurzaag SSEm 1610.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 138

Waddi Flowstock

Nieuw lid
3 mrt 2015
4
0
www.hdstrijker.nl
Nu al een update i.v.m. de regel "Gisteren een SSEm-1610 Profi Line van €149,00 aangeschaft bij de Hornbach.
De machine lijkt goed te zagen na wat test te hebben gedaan met verschillende materialen en diktes.
Helemaal blij mee."
Zojuist een uurtje aan het zagen geweest. Na dit uur de machine schoongemaakt en weer in de doos gedaan. Na dit bericht even naar de Hornbach om dit apparaat terug te brengen.
Na een half uurtje op lage snelheid zagen overgeschakeld op hogere toeren. Vervolgens begon de machine zo hard te trillen dat de lijnen op het werkstuk vaag begonnen te worden.
Gauw terug brengen en lekker een hand figuurzaag kopen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oei dat is jammer
hou ook Marktplaats in de gaten, daar worden nog wel eens de wat 'betere' machine aangeboden
mensen kopen het, geen tijd en machine wordt dan (nauwelijks gebruikt) weer verkocht
 

tuoh

Oud hout
Dumpen die troep en eens uitkijken naar een beter merk zoals, Proxon, Hegner, excalibur, daar kan je wel deftig mee werken, ook op hoge snelheid. Wat trager, maar wel zonder één trilling werken vind je bij een handzaagbeugel:D De aankoopprijs valt ook zeer goed mee, dit in tegenstelling met bovenstaande machines die kosten wel wat.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Welkom!
Ik heb deze zomer een mooie tweedehands via dit forum gekocht.
Een Elektra Beckum. En ik ben er erg blij mee.
Als je marktplaats en de marktplaats hier in de gaten houdt, loop je vanzelf tegen een mooie machine aan.

Grts, Raymond
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik heb ook ooit een tweedehands machine gekocht, Hegner, super tevreden over.
Doch wat mij een tijdje geleden opviel, als de machine niet op een hele, hele stabiele ondergrond staat gaat ook een Hegner staan te trillen.
Het zijn echt geen machines om op een simpele tafel of werkbank te plaatsen.
De geringste doorbuiging van het blad werkt onmiddellijk terug.
Succes Opa en veel plezier met bouwen cq. zagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.