vergrijzen en verzilveren kleur hardhout

Rcgzantvoo

Nieuw lid
1 mrt 2015
2
0
Beste woodworkers,

Wij zij druk bezig met het ontwerp van een hardhouten balkon aan de achterzijde van onze woning. We hebben nu de keuze uit 2 typen hardhout namelijk rustige Bankirai of het iets meer getekende Sucupira. We zijn op zoek naar plaatjes waarop we de uiteindelijke kleur kunnen zien. Ook weten we niet goed of met vergrijzen hetzelfde wordt bedoeld als verzilveren van de kleur?

Hopelijk kunnen jullie ons hiermee helpen.

Gr Rick en Simone
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hi,

Uiteindelijk gaat het allemaal tegen de zelfde grijstint aanleunen als je ze niet specifiek naast elkaar gaat analyseren. Als je kans hebt om Tatajuba of liever nog Ipe te leggen zou ik eerder dat kiezen.

Suk6 ermee,

John
 

Rcgzantvoo

Nieuw lid
1 mrt 2015
2
0
Hi John,

Bedankt voor je bericht. Blijven die houtsoorten bruiner van kleur? Of waarom zouden we voor ipe of tatajuba moeten gaan?

Gr Rick
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hoi,

Ipe en Tatajuba zullen uiteindelijk vergrijzen in de buurt naar het bekende grijs wat we bedoelen met vergrijzen door weersinvloed, Ipe zal een iets donkere kleur blijven hebben en is voor mij de betere soort terrasplank, Tatajuba is de betere vervanger van Bankirai in mijn ogen, minder kruisdraad. Ipe kan je gewoon als vlakke plank gebruiken zonder ''anti slip zoals ze het graag noemen''

PB no problem ermee ;)

Suk6 ermee,

John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.