PDA

Bekijk Volledige Versie : M'n eerste Youtube video

Botte Bijl
01-03-15, 07:03
http://youtu.be/p5Z-5fsJebU

Dominic Bender organiseert "The challenge tree" contest en dit is mijn inzending ;)

Met een Groet,
Maurice

massis
01-03-15, 08:35
Niet alleen een erg leuke video met een mooi resultaat, maar ook een werkplaats om flink jaloers op te zijn! Mooi!

MarcelG
01-03-15, 08:39
Wat een waanzinnig leuk filmpje! Kan zo mooi alle machines/werkwijze zien en ook nog een waanzinnige werkplaats. En dan zo'n eindresultaat;)

rendew
01-03-15, 08:42
Dat hakt er lekker in !!!
Mooie werkplaats (KWIJL ) , mooi camera werk en een mooie schommel .

En wanneer komt movie 2 ?

Michielw
01-03-15, 09:11
Het filmpje smaakt naar meer. Erg leuk!

jaap
01-03-15, 10:21
Erg leuk Maurice, in jou werkplaats wordt niet veel met de botte bijl gehakt zo te zien. Heb het filmpje op onze facebookpagina (https://www.facebook.com/woodworking.nl) gezet, echt de moeite waard!

jaap

klaas0639
01-03-15, 12:00
Dit is een topfilmpje!!. (En een fraai resultaat :))

mvg
klaas0639

O Peatey
01-03-15, 12:21
Wat mij betreft heb je nu al gewonnen. Kunnen we ergens stemmen?
En wat een mooie spullen en ruimte daar in het verre Finland. Ik kwijl met de rest mee. Je hebt zo wel een overstroming in NL veroorzaakt .....

Wim Kluck
01-03-15, 12:32
Leuk filmpje. En een hele mooie werkplaats.

Nico Oosthoek
01-03-15, 12:53
Mooie duidelijke film, gemaakt in een hele mooie ruime werkplaats.

SunRayes
01-03-15, 12:58
Een hele leuke film. En informatief.
En de schommel mag er ook zijn, gaaf!

Botte Bijl
01-03-15, 14:42
@rendew

Movie 2…? Ik was/ ben erg benieuwd wat “men” er van vindt. Na de reacties die ik nu al heb mogen ontvangen krabte ik me eens achter het oor en denk dat het misschien de moeite is er meerdere te maken. Ik heb in ieder geval een hoop plezier beleeft aan het filmen en het knippen en plakken.

@O Peatey

Nee, er valt niet te stemmen. De competitie is er voor de lol. Op het eind van de rit zal een randomizer een “winnaar” uit de pot trekken.

Allen dank voor de bemoedigende woorden! Maar ik kan ook best wel wat kritiek verdragen hoor! :rolleyes:

De werkplaats is nieuwbouw die we meteen na de renovatie van ons (toen) nieuwe huis, in de tuin gebouwd hebben. Nu al weer zo’n drie jaar in gebruik.

Vriendelijke Groet,
Maurice

PS: Tuurlijk Jaap!

rickkoorman
01-03-15, 14:54
Da's een leuk project wat je zeer duidelijk in beeld hebt gebracht. Laat maar komen die filmpjes !!

rinus
01-03-15, 17:50
Prachtig. Niets uitgezonderd. Is de werkplaats altijd zo opgeruimd of was dat voor de film?

Wel allemaal even liken op Youtube!

Houtie
01-03-15, 18:20
Geweldig filmpje en een mooi resultaat. Ik ben wel benieuwd naar meer van deze geweldige filmpjes.

jefmen
01-03-15, 19:32
Mooie schommel is het geworden. Leuk filmpje.

Ik had alleen nog een kleine opmerking over de instelling van de geleider op minuut 1:30. Vind de geleider ver achter de zaag door steken. Niet bang dat het gaat klemmen?

Ik heb altijd geleerd dat met zagen van massief hout de geleider niet verder dan de helft van de zaag. Met plaatmateriaal mag hij er wel voorbij.

Botte Bijl
01-03-15, 19:39
Prachtig. Niets uitgezonderd. Is de werkplaats altijd zo opgeruimd of was dat voor de film?

Wel allemaal even liken op Youtube!

;) Ik was inderdaad wel begonnen met filmen pas nadat ik had opgeruimd!

Botte Bijl
01-03-15, 19:42
Mooie schommel is het geworden. Leuk filmpje.

Ik had alleen nog een kleine opmerking over de instelling van de geleider op minuut 1:30. Vind de geleider ver achter de zaag door steken. Niet bang dat het gaat klemmen?

Ik heb altijd geleerd dat met zagen van massief hout de geleider niet verder dan de helft van de zaag. Met plaatmateriaal mag hij er wel voorbij.

Da's een goeie jefmen en waardeer de opmerking. Van klemmen gelukkig nooit last gehad!

jefmen
01-03-15, 21:12
Dit is wel een interessant filmpje over de kickback

https://www.youtube.com/watch?v=zcS0TAabedc

Botte Bijl
01-03-15, 22:34
Ik weet best wat kickback is jefmen :-) Ik ben comfortabel met dat wat ik doe en denk dat een ieder nooit en te nimmer z'n comfort-zone moet overschrijden.

Bijtel
02-03-15, 10:52
Heb het even snel zonder geluid "doorgebladerd". Mooie schommel geworden, het concept met de opvulstukken in het achterhoofd opgeslagen ;)

Ik begin het kijken van een film altijd met het kijken naar de tijd. Ik vind 8min. voor het maken van een product eigenlijk te lang. Is een beetje ongefundeerd, maar toch de tip: probeer het zo kort mogelijk te houden.

SunRayes
02-03-15, 11:06
Hallo Maurice,

Ik heb nog een vraag: je zaagt en schaaft eerst een blok van ca. 90cm om er vervolgens de helft weer af te zagen.
Heb je dat bewust gedaan om nog een schommel te maken of is de rest 'afval'?

Overigens dacht ik eerst: pfoe 8 minuten, maar uiteindelijk bleek het zo voorbij te zijn. Ik vond dit filmpje niet langdradig worden.
Ik heb ook filmpjes gezien waar 3 minuten al veel te lang bij was. :rolleyes:

Grts, Raymond

Traveler
02-03-15, 17:27
Heb het even snel zonder geluid "doorgebladerd". Mooie schommel geworden, het concept met de opvulstukken in het achterhoofd opgeslagen ;)

Ik begin het kijken van een film altijd met het kijken naar de tijd. Ik vind 8min. voor het maken van een product eigenlijk te lang. Is een beetje ongefundeerd, maar toch de tip: probeer het zo kort mogelijk te houden.

Ik ben het met je oneens. Misschien is het voor een doorgewinterde houtbewerker gesnedenkoek, maar voor mij, waren de 8 minuten zo voorbij. Als het allemaal zo kort moet blijven, dan heeft het ook weinig nut om er een video van te maken. Dan kan er net zo goed een aantal afbeeldingen online gezet worden.

Botte Bijl
02-03-15, 19:33
Te gek Bijtel SunRayes en Traveler!

Interessante observaties. Ik kan me Bijtels puntje best voorstellen en heb hier ook enigszins rekening mee gehouden. M'n streven was om de video onder tien minuten willen houden. Heb op het eind van de video het een en ander aan verbale communicatie eraf gesneden. Wel heb ik, een simpel werkstuk, stap voor stap in beeld willen brengen zonder dat het langdradig word. Het filmen was natuurlijk gewoon voor mn eigen plezier, en dat heb ik ar aan beleeft ook! Leuk ook Travelers reactie te lezen omdat ik ook zijn (of haar..? dat weten we eigenlijk nooit hé, met al onze verduisterende namen lol) perspectief geprobeerd heb in acht te nemen. Ach tje, tv is net zo, wat de een leuk vind vind de ander niks.

Met een Groet,
Maurice… de Botte Bijl ;-)

TH0M
02-03-15, 22:11
Super! Wacht nu al op de tweede film!

Bijtel
03-03-15, 09:31
Het is inderdaad erg persoonlijk. Ik heb me op diverse houtbewerkers geabonneerd op youtube, maar sommige er weer afgegooid omdat ik ze te langdradig vind ;) Sommigen hebben bij elke film al een intro van >20sec. :confused:

Het is in het algemeen interessant om te zien hoe je iets maakt, maar de dingen die iedereen wel weet kan je weglaten. Denk aan (niet specifiek uit jouw film) instellingen, hout pakken, opruimen, herhalingen, enz.

Ik waardeer uiteraard wel dat je de moeite neemt om er een film van te maken en deze te delen!

Spaander
03-03-15, 09:36
Voor mij kan het niet lang genoeg duren met kijken naar iemand die op zijn gemak iets maakt.
Dus kom maar op met die filmpjes. (en wat een mooie werkplaats)
Mvg.:)