Heeft iemand ervaring met Ivana D3 en D4 houtlijmen?

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Zoals hierboven de vraag zich stelt, heeft iemand op dit forum ervaring met de houtlijmen van Ivana?

Mijn huidige voorraad begint haar bodem te tonen dus moet die weer snel worden aangevuld maar...
Titebont vind ik best duur. Bison witte houtlijm vind ik niet prettig werken, meermaals meegemaakt dat de lijm knapte.
Ivana kan ik hier op de hoek kopen, kost de helft van een fles Titebont bij Baptist.

Voordat ik geld ga stoppen in iets waar ik geen ervaring mee heb en niet straks 2 keer zo duur uit te willen zijn zou ik graag reviews van mede forummers horen over hun ervaring met Ivana D3 en D4 k1 houtlijmen.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Lhoornweg
kijk eens bij de action
goede lijm voor een goede prijs

Menno
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ze hebben wel D3 van Pattex bij de Action, geen idee of het net zo goed is als andere merken maar ik ben er tevreden mee, zeker voor die prijs. Ik moet er wel bij vermelden dat ik er hobbymatig mee werk, niet professioneel.
 
A

Athanor

Guest
Ik heb veel verschillende D4 lijmen (pasteuze, wit en gekleurd, sneldrogend) van Ivana gebruikt de afgelopen jaren, nooit achteraf een probleem mee gehad. Worden door mijn locale ijzerwarenzaak Raadsma geleverd. Als ik het goed heb worden deze lijmen door Frencken gemaakt en onder het huismerk Ivana geleverd.

Succes ermee, Fons!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Volgens mij zitten er tussen de verschillendewitte houtlijmen nnauwelijks verschillen. In de d4 lijmen zitten meer verschillen. Ik heb bijna geen negatieve dingen gehoord over de bekendeer merken. Klachten komen bijna altijd door verkeerd gebruik. Te veel of te weinig perskracht. Niet schoon. Te koud ed. Bij d4 Heb ik wel Een enkele keer gehoord Dat het hout ook Teddroog kan zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.