aansluiting draaibank motor

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
beste mensen wie helpt mij met het aansluiten van een andere draaibank moto

hij draait de verkeerde kant op en ik weet niet of de condensator goed is aangesloten

het is een 380-220 motor hij moet draaien op 220

dank alvast gr berend

Attached files
 

houtenhart

Actieve deelnemer
25 apr 2010
37
0
je hebt 2draden meestal die dan hetzelfde zijn geloof ik en die moet je omwisselen,maar weet het niet zeker,en wil je draaibank niet slopen dus vraag het nog maar even na.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als je de stekker omdraait in het stopcontact, gaat de motor waarschijnlijk niet de andere kant omdraaien. Dus die draden omwisselen heeft geen zin. Als de motor op 3 fasen aangesloten zou zijn, zou het omwisselen van willekeurig 2 draden van die fasen wel de draairichting veranderen. Je moet dus even uittekenen hoe de motor op 3x220 aangesloten zou zijn, en dan 2 van die aansluitingen omwisselen.

Wellicht vind je hier http://www.circuitsonline.net/forum/view/80910 meer informatie, of je moet zelf even zoeken op 'draairichting motor 380V condensator'.
 
A

Athanor

Guest
Als je dan bij willekeurige draden maar niet met blauw of aarde gaat wisselen ander is het mogelijk PLOF :!: :roll:

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.