nieuwe stapel planken EIK!

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Vande week ca.40m2 eiken vloerplanken over kunnen nemen. Mijn eerste echte partij eikenhout!! Dikte is 18mm, met groeven aan de onderzijde.
Nu maar eens mooie projecten gaan bedenken voor dit hout :eek:

Heb er overigens €75; voor betaald, dat lijkt me alleszins redelijk, of niet :)?

2015-02-24 20.02.36.jpg

2015-02-24 20.02.42.jpg
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hi,

Nog geen 2 Euro de M² is zeer goedkoop knappe investering ;) nadeel is natuurlijk de groeven aan de onderkant maar je kan niet alles wensen voor die prijs.

Suk6 ermee
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Hele mooie prijs. Even door de vandikte bank halen en weg zijn de groeven. Wel eerst een paar proef vlakken. Paar dagen wachten en kijken of het nog vlak is. Hier had ik behoorlijk last van toen ik een stukje noten parket ging schaven.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Beetje kijken naar de draad van het hout voor datgene waar het moet voor dienen maar je kan het nog altijd verlijmen in smallere delen tegen het krom trekken.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
INclusief benzine is het precies €2 de meter. :)

De groeven zijn wel diep, zo'n 6mm schat ik in.

Hebben jullie ervaring met het op elkaar lijmen van meerdere dergelijk planken, om bij voorbeeld balkje of staanders van te maken?
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Als je de kopse kanten niet ziet zou ik durven lijmen zonder de groeven weg te schaven, rekening houdend dat er geen gaten ontstaan aan de zijkanten na zuiver schaven. Verlijmfrees gebruiken misschien voor sommige stukken.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Prima aankoop! Ik heb oa mijn werkbank volledig van eiken vloerplanken gemaakt. 3 planken op elkaar maakt prima staanders en regels, en 4 op elkaar voor het werkblad.

Verder ook prima materiaal om kistjes enzo van te maken.

Groeten,
Patrick
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb nog een restant (zo een 10m2) liggen van de garage verbouwing, daar is nog 25m2 het zelfde idee
je kunt ook anders van de groeven afkomen, namelijk wegzagen
Dan hou je wat dunnere latten over, maar wel dikker
Ik wil er kasten mee gaan maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.