Open Huis Masave / Houtdag Zwolle 31 mei 2015

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo allemaal,

Zoals jullie al wel gelezen zullen hebben in de andere post over de open dag masave 2014 organiseren we ook dit jaar weer een Open Dag vanuit onze fijnhouthandel Masave. We hebben weer een aantal vakmensen bereid gevonden om op deze dag te komen laten zien wat zij allemaal maken met hout. Naast de demo's hebben wij een aanzienlijk deel van de houtwinkel mee naar de werkplaats. Normaal kan het hout op maat gezaagd worden, op deze dag gaat dat helaas niet lukken. Geef van te voren even aan wat je eventueel nodig bent of neem een goede handzaag mee !

Naast mooi hout kan je nu dan ook de woodworking.nl-gereedschappen "live" komen bekijken. Ook zijn er weer mooie shirts te koop van woodworking.nl

Wanneer : Zondag 31 mei 2015 12.00-17.00uur

Waar : Creatieve Coorperatie
Esdoornstraat 3
Zwolle

De volgende mensen komen allemaal een demo geven :

SirJacobs Didier -> houtdraaiwerk oa pennen en sleutelhangers. Verder zal hij enkele werkstukken meenemen van de belgische vereniging voor houtdraaiers.

Bosquet (ekko)-> komt met zijn eigengebouwde versie van de mftc-xl tafel. Altijd al eens "live" willen zien ? Dit is dan je kans.

Roeland Brekelmans -> komt dit jaar weer diverse zaken laten zien op het gebied van handmatig houtbewerken. Slijpen/schaven enz enz

Jan Pranger -> Naast een demo van de basisvaardigheden van het houtdraaien laat Jan zien hoe je uit een vierkant blok een doosje/schaaltje kan maken met 3 pootjes!!

Kies voor Hout (Kor) -> komt met zijn eigenbouw fijnstoffilters. Een echte "must"voor iedere werkplaats.

Menno Stuurman -> komt met zijn "interlocking puzzles". Hij heeft diverse puzzels mee en laat ook zien hoe hij deze maakt

Houtactief(jorick) -> mijn werkplaatskameraad is er natuurlijk ook, hij zal als een soort allround vraagbaak dienst doen op het gebied van houtbewerking

Sergon Sikking -> komt met enkele gitaren en laat op deze dag ook zien hoe hij deze bouwt

Marco Krijger -> komt met zijn "templates&jigs" . Hij maakt vele handige hulpmiddelen voor de instrumentenbouwer.

Rikkers (ferdinand)-> komt met zijn basgitaren en legt uit hoe hij deze maakt.

Er is nog een goede kans dat we deze lijst uitbreiden maar dat is nog niet zeker. Heb je vragen of wil je je al aanmelden (niet nodig maar ik vind het wel leuk:D) kan je me mailen op hout@masave.nl

Voor koffie/thee en koek wordt weer gezorgd !


Hopelijk zie ik jullie allemaal de 31e mei
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Ik ben helemaal in de wolken met de uitnodiging van Rick om eens mijn creaties alsook wat onze Vlaamse leden van de houtdraaiers gerealiseerd hebben te mogen komen tonen In Nederland.
Het is voor mij een grote afstand te rijden, maar dat heb ik er zeker voor over.
Heel wat forumleden hebben al gereageerd op mijn projectjes op deze boeiende forum, maar nog nooit ontmoet. Dit is nu voor mij iets unieks om jullie te kunnen ontmoeten.
Zo'n demo geven bij de noorderburen moet zeker een spetterend succes worden in het mooie bedrijf van Masave.
Gisteren nog een bijeenkomst gehad van de Vlaamse Gilde van houtdraaiers en er werd nog eens warme oproep gedaan om allerlei creaties mee te geven naar Zwolle.
Ik moet zeggen dat onze leden het ongelofelijk leuk vinden om hun creaties te mogen tonen op de Open Houtdag bij Masave.
Ze staan volledig achter mijn actie die ik zal ondernemen bij onze noorderburen.
Nog een belangrijk puntje dat ik zeker niet mag vergeten is dat het voor mij een grote eer is om met nog een aantal andere toffe collega's een demo te mogen geven.
Hopelijk mag ik heel veel mensen ontmoeten op 31 mei 2015.
Ik kijk er zeker met een groot verlangen naar uit.

Met de meeste groet,
Sirjacobs didier.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Hij staat al in de agenda.. Leukk dat Marco en Sergon ook komen! Twee vakmannen. De rest natuurlijk ook, maar deze twee heb ik meermalen aan het werk gezien..
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Erg leuke groep houtbewerkers. Ik ga zeker proberen te komen.

sirjacobs: komen de projectjes ook mee? (kleine laatjes, ufo, etc...)

Meron,
Alle projectjes dat je van mij kan terug vinden op deze forum alsook op mijn website komen zeker mee.
Ik kan je ook verzekeren dat mijn Vlaamse collega's ook wat moois zullen meegeven.
Met andere woorden, geen geheimen wat ik maak en alles mag en moet gezien worden.
Zeker afkomen is de boodschap zowel voor de mede demonstrateurs als mezelf.
Ik wil op die manier ook velen onder jullie leren kennen.
Bedankt voor de leuke oproep naar mijn projectjes.
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Naast de luchtreiniger neem ik ook meetapparatuur mee om te laten zien hoe de lucht kwaliteit bij RIck en zijn makkers is.
Filtersets gaan in de kofferbak, samen met wat werkstukken (beuk met slaap kastje o.a.) en gereedschap.
Het wordt gegarandeerd een prachtige dag met allemaal van die houtgekken.
Ik heb er in ieder geval zin in!

Groeten, Kor
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Super Kor !! Je kan vast vele forummers blij maken met de filtersets en uitleg over het enorme belang van een fijnstoffilter. Ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de lucht is trouwens...in de werkplaats thuis hangt wel een fijnstoffilter maar in de grote werkplaats niet...:(
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@houtdraaierij : Da's ook wel weer waar...sorry he :D.....Sleep je wat dozen voor mij mee op de reisje? Naast hout ben ik ook gek op wijn...hahaha
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Naast de luchtreiniger neem ik ook meetapparatuur mee om te laten zien hoe de lucht kwaliteit bij RIck en zijn makkers is.
Filtersets gaan in de kofferbak, samen met wat werkstukken (beuk met slaap kastje o.a.) en gereedschap.
Het wordt gegarandeerd een prachtige dag met allemaal van die houtgekken.
Ik heb er in ieder geval zin in! Groeten, Kor

Hallo Kor, neem je voor mij ook een set mee? (heb je ook ventilatoren?)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.