PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Huis Masave / Houtdag Zwolle 31 mei 2015

MasaveHout
26-02-15, 08:11
Hallo allemaal,

Zoals jullie al wel gelezen zullen hebben in de andere post over de open dag masave 2014 organiseren we ook dit jaar weer een Open Dag vanuit onze fijnhouthandel Masave. We hebben weer een aantal vakmensen bereid gevonden om op deze dag te komen laten zien wat zij allemaal maken met hout. Naast de demo's hebben wij een aanzienlijk deel van de houtwinkel mee naar de werkplaats. Normaal kan het hout op maat gezaagd worden, op deze dag gaat dat helaas niet lukken. Geef van te voren even aan wat je eventueel nodig bent of neem een goede handzaag mee !

Naast mooi hout kan je nu dan ook de woodworking.nl-gereedschappen "live" komen bekijken. Ook zijn er weer mooie shirts te koop van woodworking.nl

Wanneer : Zondag 31 mei 2015 12.00-17.00uur

Waar : Creatieve Coorperatie
Esdoornstraat 3
Zwolle

De volgende mensen komen allemaal een demo geven :

SirJacobs Didier -> houtdraaiwerk oa pennen en sleutelhangers. Verder zal hij enkele werkstukken meenemen van de belgische vereniging voor houtdraaiers.

Bosquet (ekko)-> komt met zijn eigengebouwde versie van de mftc-xl tafel. Altijd al eens "live" willen zien ? Dit is dan je kans.

Roeland Brekelmans -> komt dit jaar weer diverse zaken laten zien op het gebied van handmatig houtbewerken. Slijpen/schaven enz enz

Jan Pranger -> Naast een demo van de basisvaardigheden van het houtdraaien laat Jan zien hoe je uit een vierkant blok een doosje/schaaltje kan maken met 3 pootjes!!

Kies voor Hout (Kor) -> komt met zijn eigenbouw fijnstoffilters. Een echte "must"voor iedere werkplaats.

Menno Stuurman -> komt met zijn "interlocking puzzles". Hij heeft diverse puzzels mee en laat ook zien hoe hij deze maakt

Houtactief(jorick) -> mijn werkplaatskameraad is er natuurlijk ook, hij zal als een soort allround vraagbaak dienst doen op het gebied van houtbewerking

Sergon Sikking -> komt met enkele gitaren en laat op deze dag ook zien hoe hij deze bouwt

Marco Krijger -> komt met zijn "templates&jigs" . Hij maakt vele handige hulpmiddelen voor de instrumentenbouwer.

Rikkers (ferdinand)-> komt met zijn basgitaren en legt uit hoe hij deze maakt.

Er is nog een goede kans dat we deze lijst uitbreiden maar dat is nog niet zeker. Heb je vragen of wil je je al aanmelden (niet nodig maar ik vind het wel leuk:D) kan je me mailen op hout@masave.nl

Voor koffie/thee en koek wordt weer gezorgd !

Hopelijk zie ik jullie allemaal de 31e mei

sirjacobsd
26-02-15, 08:40
Beste forumleden,
Ik ben helemaal in de wolken met de uitnodiging van Rick om eens mijn creaties alsook wat onze Vlaamse leden van de houtdraaiers gerealiseerd hebben te mogen komen tonen In Nederland.
Het is voor mij een grote afstand te rijden, maar dat heb ik er zeker voor over.
Heel wat forumleden hebben al gereageerd op mijn projectjes op deze boeiende forum, maar nog nooit ontmoet. Dit is nu voor mij iets unieks om jullie te kunnen ontmoeten.
Zo'n demo geven bij de noorderburen moet zeker een spetterend succes worden in het mooie bedrijf van Masave.
Gisteren nog een bijeenkomst gehad van de Vlaamse Gilde van houtdraaiers en er werd nog eens warme oproep gedaan om allerlei creaties mee te geven naar Zwolle.
Ik moet zeggen dat onze leden het ongelofelijk leuk vinden om hun creaties te mogen tonen op de Open Houtdag bij Masave.
Ze staan volledig achter mijn actie die ik zal ondernemen bij onze noorderburen.
Nog een belangrijk puntje dat ik zeker niet mag vergeten is dat het voor mij een grote eer is om met nog een aantal andere toffe collega's een demo te mogen geven.
Hopelijk mag ik heel veel mensen ontmoeten op 31 mei 2015.
Ik kijk er zeker met een groot verlangen naar uit.

Met de meeste groet,
Sirjacobs didier.

maja158
26-02-15, 12:27
Zondag 31 mei staat genoteerd!

superfly
26-02-15, 17:27
Staat in de agenda!

houtenklaas
26-02-15, 20:21
Aan de baas doorgegeven dat ik vrij wil die dag!

meron
26-02-15, 20:28
Erg leuke groep houtbewerkers. Ik ga zeker proberen te komen.

sirjacobs: komen de projectjes ook mee? (kleine laatjes, ufo, etc...)

Rizz
26-02-15, 20:30
Hij staat al in de agenda.. Leukk dat Marco en Sergon ook komen! Twee vakmannen. De rest natuurlijk ook, maar deze twee heb ik meermalen aan het werk gezien..

sirjacobsd
26-02-15, 21:01
Erg leuke groep houtbewerkers. Ik ga zeker proberen te komen.

sirjacobs: komen de projectjes ook mee? (kleine laatjes, ufo, etc...)

Meron,
Alle projectjes dat je van mij kan terug vinden op deze forum alsook op mijn website komen zeker mee.
Ik kan je ook verzekeren dat mijn Vlaamse collega's ook wat moois zullen meegeven.
Met andere woorden, geen geheimen wat ik maak en alles mag en moet gezien worden.
Zeker afkomen is de boodschap zowel voor de mede demonstrateurs als mezelf.
Ik wil op die manier ook velen onder jullie leren kennen.
Bedankt voor de leuke oproep naar mijn projectjes.

Toxiq
26-02-15, 22:20
Check check, dubbelcheck
Genoteerd in de agenda !

cocobolo
26-02-15, 23:32
Ik ben er ook (oh wacht, ik zie mijn naam op de lijst, ik moet dus e.e.a daar laten zien ;) )

groeten
Marco

rickkoorman
27-02-15, 07:57
@cocobolo : yep...je hebt geen keuze ;)

kiesvoorhout
27-02-15, 21:18
Naast de luchtreiniger neem ik ook meetapparatuur mee om te laten zien hoe de lucht kwaliteit bij RIck en zijn makkers is.
Filtersets gaan in de kofferbak, samen met wat werkstukken (beuk met slaap kastje o.a.) en gereedschap.
Het wordt gegarandeerd een prachtige dag met allemaal van die houtgekken.
Ik heb er in ieder geval zin in!

Groeten, Kor

rickkoorman
01-03-15, 15:52
Super Kor !! Je kan vast vele forummers blij maken met de filtersets en uitleg over het enorme belang van een fijnstoffilter. Ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de lucht is trouwens...in de werkplaats thuis hangt wel een fijnstoffilter maar in de grote werkplaats niet...:(

dehoutdraaierij
01-03-15, 23:01
ik vind dat je voordat je een datum prikt EERST met mij moet overleggen Rick!!!

:-)

rickkoorman
02-03-15, 07:42
@houtdraaierij : Da's ook wel weer waar...sorry he :D.....Sleep je wat dozen voor mij mee op de reisje? Naast hout ben ik ook gek op wijn...hahaha

bert1991
03-03-15, 20:13
Rickie,

Ik zal er helaas niet bij zijn. Examens brandweer :)
Wens je verder een top dag toe met mede hout gekken :)

Mister kubiek

Resetter
20-03-15, 22:07
Naast hout ben ik ook gek op wijn...hahaha Bah wijn...... Porto ja dat dan weer wel! Lekker.
Maar leuk ik kom ook weer langs, altijd leuk!

MarcelG
20-03-15, 22:12
Naast de luchtreiniger neem ik ook meetapparatuur mee om te laten zien hoe de lucht kwaliteit bij RIck en zijn makkers is.
Filtersets gaan in de kofferbak, samen met wat werkstukken (beuk met slaap kastje o.a.) en gereedschap.
Het wordt gegarandeerd een prachtige dag met allemaal van die houtgekken.
Ik heb er in ieder geval zin in! Groeten, Kor

Hallo Kor, neem je voor mij ook een set mee? (heb je ook ventilatoren?)

kiesvoorhout
22-03-15, 13:52
Ja, doe ik.
Ventilatoren heb ik niet helaas.
Misschien zit er een growshop in de buurt:D
Zo heb ik mijn ventilator ook gekocht namelijk.
Groet, Kor

MasaveHout
10-04-15, 06:45
Ik kan niet wachten tot het zover is.

sirjacobsd
10-04-15, 07:12
Ik kan niet wachten tot het zover is.

Ja Rick, je bent niet de enige.
Ik en mijn Vlaamse houtdraaiers collega's van West Vlaanderen zijn daar druk mee bezig. Het leeft hier in West Vlaanderen.
Heel wat moois is al bij mij terecht gekomen om bij u te komen tonen.
De komende bijeenkomst (29 april '15) verwacht ik nog heel wat werkstukken om mee te brengen en ten laatste 25 mei '15 zal ik er nog bij krijgen.
Dus beste forumleden, het zal de moeite waard zijn om langs te komen bij MasaveHout.

lhoornweg
18-04-15, 07:49
Ha geweldig! kan ik eindelijk een aantal van jullie ontmoeten! Ik ben van de partij!

harold
29-04-15, 21:18
Ik ben er ook! Heeft iemand een "Wood CNC Router" machine om te laten zien in Zwolle?

MasaveHout
30-04-15, 06:27
@harold : Leuk idee maar helaas is er geen plek meer voor meer demo's.

Gisteren het plattegrond klaargemaakt en volgens mij gaat alles mooi passen.

Viepert
30-04-15, 12:05
Oei, dan moet ik even kijken of ik niet een te grote kater heb.
30ste vier ik me verjaardag :D zo niet dan neem ik me pa mee denk ik. Lijkt me leuk om eens te zien.

MasaveHout
30-04-15, 14:24
Gezellig !!

Berm
04-05-15, 10:01
Graag ben ik ook van de partij op 31 mei; kan ik gelijk kennismaken met een hoop houtgenoten :-)

vrgr
Peter

Viepert
04-05-15, 21:34
Yes, me pa wilt ook mee :) Moeten het alleen niet telaat maken want me verjaardag is verschoven naar de zondag :mad:

MasaveHout
05-05-15, 07:00
@berm /viepert : hardstikke mooi !!

rien 1
07-05-15, 22:18
Ik ga mijn uiterste best doen om er ook bij te zijn, lijkt me erg leuk.

MasaveHout
08-05-15, 07:48
Afgelopen week kreeg ik telefoon van mensen die vroegen of er nog plek was : Plek genoeg ! Er was geen plek meer voor het geven van demo's maar iedereen is van harte welkom om langs te komen en alles te bekijken !!

sirjacobsd
12-05-15, 21:26
Het inpakken, verzamelen van mijn eigen werkstukken is vanavond gestart om af te reizen naar Zwolle op 31 mei.
Hier al een deel en er komen er nog wat bij.
30458

Hier al wat verzamelde, verpakte werkstukken van andere Vlaamse leden, maar er volgen er nog met de komende bijeenkomst op 25 mei.
30459

Groetjes Sirjacobs Didier en we tellen af.

kreidler
12-05-15, 21:57
Ik ga ook maar eens een kijkje nemen,kom al wekelijks in Zwolle,nu eens niet voor het werk...

MasaveHout
13-05-15, 08:00
@kreidler : Super !!

@sirjacobs : Dat ziet er al goed uit !! Op de dag zelf verkoopt onze Sirjacobs ook zijn pennen en sleutelhangers...

MasaveHout
24-05-15, 14:18
Nog een week en dan is het zover !! Morgen ga ik weer verder met de voorbereidingen. Er moet nog wat hout vervoerd worden tussen de winkel en de werkplaats. Daar ga ik morgen mee beginnen. De eerste twee dozen staan al klaar met oa pink ivory,cocobolo,ebben,honingboom,peer enz enz.... Morgen ga ik het "akoustische gitaarhout "selecteren wat ik mee wil nemen. En zo neem ik elke dag wat mee richting werkplaats. Daar wordt t nu hoe langer hoe voller dus waarschijnlijk parkeer ik alles eerst in de opslag buiten voordat ik alles in de werkplaats zet...anders worden mijn mede houtzagers knettergek..:)

H.Katan
24-05-15, 17:08
Is het heel brutaal om te vragen of er mensen zijn die vanuit Eindhoven en omgeving naar de open dag gaan met wie ik mee kan reizen ?
Ik zou dat zeer op prijs stellen .
Ik ben ook heel benieuwd naar mensen die ik alleen maar als naam ken, en als er niemand van Eindoven gaat of geen extra passagier wil dan ga ik met het ov naar Zwolle .

rien 1
24-05-15, 17:20
Is het heel brutaal om te vragen of er mensen zijn die vanuit Eindhoven en omgeving naar de open dag gaan met wie ik mee kan reizen ?
Ik zou dat zeer op prijs stellen .
Ik ben ook heel benieuwd naar mensen die ik alleen maar als naam ken, en als er niemand van Eindoven gaat of geen extra passagier wil dan ga ik met het ov naar Zwolle .

Als er geen gekke dingen tussenkomen ga ik vanuit Oostelbeers naar Zwolle.
Van mij mag je meerijden als je wil.

Laat maar wat horen.
Rien.

schrijnwerker
24-05-15, 18:02
Ik heb vast wat voorbereiding getroffen.
Zie http://www.woodworking.nl/showthread.php?14342-Mijn-voorbereiding-voor-de-Open-Huis-Masave-Houtdag-Zwolle-31-mei

sirjacobsd
25-05-15, 20:11
Hier mijn definitieve collectie rond balpennen, sleutelhangers en sfeerlichtjes die meekomen naar de opendag bij Rick.
Ze zijn allemaal op zoek naar een eigenaar.
Wie weet bent u een eigenaar van n van deze objecten.
31076
Nu komende woensdag is er nog een bijeenkomst van de Vlaamse Gilde van houtdraaier waarvan er nog een aantal stukken meegegeven zullen worden die tentoongesteld worden bij Masave.
Mijn draaibankje werd vandaag netjes gepoetst en de beitels werden keurig geslepen voor de demo nu komende zondag.
Vrijdag wordt mijn wagen vol gepropt om zaterdag al af te reizen naar Nederland waarvan mijn vrouwtje en ik ergens nog een daguitstap doen.
We overnachten in Nederland aangezien de grote afstand. Zondagmorgen nog een kleine afstand doen om bij Rick aan te komen.
Daarna alles netjes klaar zetten en hopelijk mag ik vele forumleden ontmoeten.
Tot zondag en hoe zeggen ze dat in Nederland?
Doeiiiiiiiii.

Groetjes Sirjacobs Didier en Karien De Smet.

rickkoorman
26-05-15, 07:12
Ik zit hier met een enorme grijs op mijn gezicht de berichten te lezen. Fantastisch hoe enthousiast iedereen is. Dat belooft veel voor komende zondag. Allemaal mensen met dezelfde liefde voor houtbewerken bij elkaar....Yep...dat wordt een fijne dag !

Voor de mensen die specifieke houtwensen hebben : Geef dat nog even door per pb ! Op de dag zelf kan er niets gezaagd/geschaafd worden namelijk.

lemen
26-05-15, 07:31
Rick jij hebt een grijns, maar ik loop te pruilen.
Ik wou dat ik er ook bij kon zijn. Ik wens jullie allen wel heel veel plezier!
En gezien de gezellige discussie op het forum zal het ook in Zwolle 'live' wel een gezellige boel worden!

Resetter
26-05-15, 08:43
Jaaa dat word gezellig hout snuiven op zondag.

Jan-Pieter
27-05-15, 18:42
Ik ben er nog snel wat dog tags aan het bij maken, het laatste setje moet nog gelijmd worden :o Ik ga door tot de laatste dag.

31158

Vener
27-05-15, 19:20
Ik kom zondag ook langs in Zwolle. Vorige keer dat ik de open dag bezocht was een erg leuke ervaring.

MasaveHout
28-05-15, 07:01
@lemen : Ik zal mijn best doen om veel foto's te maken....

@jan-pieter : Die zien er tof uit !!

Het lijkt zondag een droge dag te gaan worden, dat is toch wel een stuk prettiger dan een dag met regen ;) Gisteren is er nog een stapel olijfhout geschaafd voor zondag. Laatste stukken maken we vandaag klaar , verder nog even wat bestellingen klaarzetten en dan natuurlijk nog de spullen voor de inwendige mensen halen !!

lemen
28-05-15, 07:54
@lemen : Ik zal mijn best doen om veel foto's te maken....

Kijk dat vind ik nou lief!:)

Toxiq
28-05-15, 08:03
rick zijn er ook weer stapels fineer zoals vorige keer, toen had je flinke stapelt (beschadigd) fineer
voor een projectje eettafel zoek ik het eea

MasaveHout
28-05-15, 08:26
Fineer ligt er ook !!

sirjacobsd
28-05-15, 08:58
Ik kan niet wachten.
Alles staat klaar in de gang om te laden in mijn wagen.
Gisteren nog heel wat werkstukken gekregen van collega's en ik moet zeggen dat het de moeite is.
Ik heb zelfs hoeden zien zitten in verpakkingen.
Er zijn verpakkingen bij die potdicht zijn, maar deze doe ik maar open bij Masave.
Dus ook een verrassing voor mij.
Alle dozen zitten heel goed gevuld.
Deze avond zal ik al hoogst waarschijnlijk laden en de rest van de tijd rond rijden met m'n ander wagen.
3117831179

rien 1
28-05-15, 18:21
Hoe groot is de werkplaats Rick?
Ik bedoel daarmee, kunnen we zondag wel allemaal binnen?

Wim Kluck
28-05-15, 19:03
Ik kan niet wachten.
Alles staat klaar in de gang om te laden in mijn wagen.
Gisteren nog heel wat werkstukken gekregen van collega's en ik moet zeggen dat het de moeite is.
Ik heb zelfs hoeden zien zitten in verpakkingen.
Er zijn verpakkingen bij die potdicht zijn, maar deze doe ik maar open bij Masave.
Dus ook een verrassing voor mij.
Alle dozen zitten heel goed gevuld.
Deze avond zal ik al hoogst waarschijnlijk laden en de rest van de tijd rond rijden met m'n ander wagen.
3117831179

Ach een mede verzamelaar ik dacht dat alleen bij mij de hoeken vol staan met meuk. tot zondag.

Toxiq
28-05-15, 19:11
rick gewoon buiten zetten als het te krap wordt ;-)

Timberframe
28-05-15, 19:21
Mijn meisje en ik komen ook zondag; eindelijk eens wat koppies bij de namen die hier voorbij komen. Waarschijnlijk heel de dag met open mond rondlopen. Ik ben werkelijk benieuwd wat er allemaal te zien zal zijn! Als ik de namen zo eens kijk en dan het forum in gedachten neem met de bij de namen horende projecten.......

tot zondag!!

Jan-Pieter
28-05-15, 20:31
@jan-pieter : Die zien er tof uit !!

Bedankt Rick, de tweede van links was trouwens geinspireerd door deze snijplank van jou (http://www.woodworking.nl/showthread.php?13628-Blog-Mijn-belevenissen-in-houtland&p=141822&viewfull=1#post141822). Na het olin zal ik zien of teak in het midden wel een goede keus van me was :)

Laatste setje dog tags gelijmd en uitgezaagd. Voor de lol heb ik nog wat restjes uitgezocht voor 2 broodzakclipjes.

Viepert
28-05-15, 21:32
Hangt er voor mij nog een beetje om of ik kom. Ontsteking in de voet die aan het helen is.
Als goed genoeg is dan kom ik en me pa 2 uurtjes rondhobbelen :)

sirjacobsd
28-05-15, 21:39
Hij staat nu al klaar om zaterdag Nederland binnen te rijden.
Nog een valiesje met kleren in de auto bergen om zaterdag nog eens te genieten van een daguitstap in het mooi noorden.
312183121931220
Tot zondag

MasaveHout
29-05-15, 06:45
En nu zijn we weer een dagje verder. Het slapen gaat goed maar mijn dromen gaan steeds over komende zondag. Naast de forumleden van woodworking.nl komen er ook mensen van diverse andere fora waar ik wel eens te vinden ben. Enkele van jullie ken ik alleen maar online, lijkt me leuk om in het echt even kennis te maken. Mijn geheugen is niet echt super dus er is een redelijke kans dat ik mensen "opnieuw" voor het eerst ontmoet...hahaha....

Straks nog even de laatste dingen doorspreken en dan gaan we aan het einde van de dag echt beginnen met het grote sleepwerk, ben erg blij dat er wat hulp is.

De komende twee dagen bestaan de dagen naast de voorbereidingen vooral uit rust, veel rust. Over het algemeen kan ik me redelijk redden met mijn gammele lijf maar op zulke momenten baal ik daar wel eens van. Ach, ik kan er toch weinig aan doen dus moet ik me er niet druk over maken:D

tot zondag !!

H.Katan
29-05-15, 07:24
@masavehout
Rick doe rustig aan, het wordt met al die gelijkgezindten uit zichzelf een mooie dag waarvan de kiem al veel eerder door jou gelegd is . Al was het alleen al door het feestvreugde verhogend enthousiasme dat jij uitstraalt . En dat kan ook in alle rust :D

haasjetik
29-05-15, 07:45
Volgens mij gaat het gewoon een fantastische dag worden. De afdeling Belgi staat al reisklaar gepakt en iedereen heeft er zin in.
Tot zondag!

rickkoorman
29-05-15, 08:08
@hkatan : Je hebt helemaal gelijk :D Wel grappig dat je dat zegt over het enthousiasme....waar ik in mijn vorige loopbaan mijzelf altijd moest inhouden omdat het "niet professioneel" stond kan ik nu mijn enthousiasme helemaal laten gaan. Echt een groot voordeel van zelfstandig ondernemer zijn....

@haasjetik : tot zondag !!

Resetter
29-05-15, 12:07
Rick heb jij toevallig ook fineer tape (van dat gom tape?) Zo ja zou je dat dan ook mee kunnen nemen?

rickkoorman
29-05-15, 16:09
31273

Zo...t begin is gemaakt

31274

Hier nog bezig met de grote schoonmaak....altijd een goed excuus om alles weer eens goed op te ruimen...

H.Katan
29-05-15, 17:11
@hkatan : Je hebt helemaal gelijk :D Wel grappig dat je dat zegt over het enthousiasme....waar ik in mijn vorige loopbaan mijzelf altijd moest inhouden omdat het "niet professioneel" stond kan ik nu mijn enthousiasme helemaal laten gaan. Echt een groot voordeel van zelfstandig ondernemer zijn....

Je bent nu vrij om nu zelf je professionaliteit een gezicht te geven en je natuurlijke niet ingehouden houding werkt. Anders kwam er ook niet zo veel volk.
Weg met proffesionaliteit doe de Rick .!

Wimmel
29-05-15, 19:08
Rick vooral zorgen dat je kan genieten zondag en geen stress of zorgen. We zijn allemaal hobbyisten en erg blij dat je iets als dit organiseert waardoor we elkaar leren kennen en sommigen hun kunsten tentoon kunnen stellen. Er gaat altijd wel iets niet helemaal goed en niemand die zich daar druk over zal maken, let maar op.

Enjoy en tot zondag!

Wimmel
29-05-15, 19:11
Ik zit hier met een enorme grijs op mijn gezicht de berichten te lezen. Fantastisch hoe enthousiast iedereen is. Dat belooft veel voor komende zondag. Allemaal mensen met dezelfde liefde voor houtbewerken bij elkaar....Yep...dat wordt een fijne dag !

Voor de mensen die specifieke houtwensen hebben : Geef dat nog even door per pb ! Op de dag zelf kan er niets gezaagd/geschaafd worden namelijk.

Ik heb geen specifieke wensen maar zat me wel af te vragen of je wat pen blanks enzo te koop zal hebben ;). Maar ik weet pas of ik iets wil wanneer ik het zie, op dit moment kan ik niet draaien vanwege een defect onderdeel dus zit toch een weekje stil nu. Maar als er iets moois ligt, dan kan ik me toch niet inhouden :).

houtenklaas
29-05-15, 23:41
Is dit nog steeds het adres?

Bezoekadres Werkplaats
Esdoornstraat 3 , Zwolle

cocobolo
30-05-15, 06:58
Rick heb jij toevallig ook fineer tape (van dat gom tape?) Zo ja zou je dat dan ook mee kunnen nemen?

Mocht Rick het niet hebben, ik geloof dat ik nog een rol heb liggen. Zou ik kunnen meenemen (als ik het kan vinden ;) )

MasaveHout
30-05-15, 07:14
Adres klopt helemaal @houten klaas

@cocobolo : zou mooi zijn !!

@wimmel : ik maak me geen zorgen hoor maar ik wil wel graag dat alles klaar is op tijd. Een deel is inderdaad hobby'st maar er zullen ook diverse mensen komen die met het houtbewerken hun brood verdienen. Vooral deze mix vind ik erg leuk ! Oh ja, ik heb twee kistjes vol met penblanks...van olijfhout tot wenge....

De laatste boodschappen doen we vandaag. Straks richting werkplaats om de rest van het hout een plekje te geven en de tafels voor de demonstratie's klaar te maken.

Zondag zorgen mijn goede vrienden Paul en Gerwin voor de verkoop van de planken. Daar ben ik enorm blij mee !!

Resetter
30-05-15, 08:26
Mocht Rick het niet hebben, ik geloof dat ik nog een rol heb liggen. Zou ik kunnen meenemen (als ik het kan vinden ;) )

Dat zou heel mooi zijn, wat wilde je er voor hebben?

jan pranger
30-05-15, 09:43
Inpakken en wegwezen.
Vanmiddag pak ik in en neem mee:
Mijn MIDI draaibank
Gereedschap
Enkele setjes beitels vande Lidle voor de liefhebbers €10.00
Enkele penblanks van steeneik gratis voor de pendraaiers
Enkele voorgedraafde schalen om het uithollen te demonstreren
Mijn metalen slijpschijf om het slijpen uit de hand te laten zien
Wat rondhout om wie wil snijdend draaien te laten ervaren
Werk van mijnlaatste expositie op Ameland (geometrie in kleur)
Rick heeft kubussen voor me die te vervormen......
En natuurlijk leuke mensen ontmoeten
En natuurlijk het voorproefje van 27september in Zutphen te ervaren
Dus graag tot morgen!
Vr.gr.jan pranger

MasaveHout
30-05-15, 15:31
Tof Jan !! De kubussen liggen klaar !!

schrijnwerker
30-05-15, 16:42
Spullen staan al klaar voor morgen.
Gaat een mooie dag worden.
Tot morgen.

rickkoorman
31-05-15, 06:03
@schrijnwerker : Super !!

Vanmorgen was ik al lekker vroeg wakker. Straks richting werkplaats om de rest op te bouwen !!

tot straks allemaal

TH0M
31-05-15, 06:39
Veel plezier vandaag allemaal!

cocobolo
31-05-15, 06:45
Dat zou heel mooi zijn, wat wilde je er voor hebben?

Geen idee wat dat spul kost. Het is een niet aangebroken rol. 5 euro?
Ik heb een stand "Templates and Jigs" en ik zou jou niet kunnen herkennen, dus mocht je langskomen, vraag dan er even naar :)

cocobolo
31-05-15, 06:49
Ik ben er bijna klaar voor Rick :-) Ik heb niet veel mallen mee, alleen wat ik had liggen. Ik heb geen idee of er (veel) gitaarbouwers komen. Maar ik heb wel wat trespa freestafel bladen bij me met insert plates :-) Dat is minder specifiek voor gitaarbouwers :-)

Kijk eens wat een liefie, zo'n kleintje (ik geloof 40x50, de andere is 50x90)
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/router%20table/DSC_3512_zpscxodegop.jpg
Op is op!

Wimmel
31-05-15, 07:40
Tot zo, ik ga over 20 minuutjes de deur uit.

Ik ben benieuwd naar je stand Jan.

Jan-Pieter
31-05-15, 07:55
Ik ben ook onderweg.

Ad Beumer
31-05-15, 12:22
Ik zit gruwelijk te balen maar vandaag ging echt niet. Ik zou nu kunnen vertrekken, dan kan ik er omstreeks half vijf zijn. Ik heb serieus nog even staan twijfelen. :D
Maar ik verwacht foto's en films!

maja158
31-05-15, 13:43
Ben net weer thuis. Was heel leuk om kennis te maken en rond te kijken, informatie te krijgen etc.
Dik de moeite waard dus!
Volgend jaar weer.

Groet,
Jan

MarcelG
31-05-15, 15:12
En ook net weer thuis, inderdaad dik de moeite waard, kennismaken, werkstukken bekijken en wat hout en filters gekocht:cool:

Eindelijk wat gezichten bij de tekst...goed om eens met Toxic (stadgenoot) kennis te maken!

Timberframe
31-05-15, 16:30
Ook weer thuis, voor ons de eerste keer op een Open Huis Dag in Zwolle; ik hoop dat er nog vele gaan volgen want wij worden zeker weten vaste bezoekers!! Kennis gemaakt met Sirjacobs Didier en Jan Pranger, binnen 5 minuten een karrevracht aan draaiersinfo gekregen....samen met een door Jan gedraaide waxinelichthouder, alleen nog schuren en olin..:D... Dank je wel Jan!! Met Kor gesproken over de filters en Cocobolo over de freestafel-bladen..... Verder hl veel mooie dingen gezien, ideen en inspiratie opgedaan.....

kortom, het was super Rick!! Dank voor de gastvrijheid en de heerlijke koffie, zeker tot volgende keer/volgend jaar!!

groeten,

Peter & Irene

Rizz
31-05-15, 16:56
Wat een fijne dag was het weer, ik heb genoten. Wat een mooie projecten en vakmanschap werd er weer weerspiegeld.. Ik was wel een beetje trots dat mijn projectje er ook tussen mocht staan. Met fijne mensen gesproken en heb de verleiding kunnen weerstaan.. (als ik nu wat gekocht had, was het huis te klein geweest met de aankomende verbouwing en verhuizing.. :p Dus eigenlijk was het zelfbehoud... :) )

Bedankt weer Rick!

Toxiq
31-05-15, 17:03
Onverwacht met MarcelG en zijn echtgenote meegelift en dus ook even naar zwolle geweest
Koto, eiken en nog een andere soort fineer meegenomen (geen idee wat die andere is, leek op iets van mahonie)
Verders nog een mooi stukkie Lacewood en nog waarvan ik de naam even vergeten ben en het regent te hard om te gaan kijken

Resetter
31-05-15, 17:35
Huh ik heb jou helemaal niet gezien daar Toxiq...... een ramp met namen ben ik maar gezichten lukt me wel...

rien 1
31-05-15, 17:51
[B]Mooie dag, lekkere koffie en kennis gemaakt met een aantal leuke mensen waarvan ik alleen de naam kende.
Hans bedankt voor de boeken en het stuk hout.
En niet teveel vergeten Didier,onze bekentste Belg, leuk je ontmoet te hebben ik hoop dat de thuisreis goed is verlopen en werk ze morgen. (Is niet hatelijk bedoeld ).
Rick bedankt voor de gastvrijheid.

Toxiq
31-05-15, 18:57
Huh ik heb jou helemaal niet gezien daar Toxiq...... een ramp met namen ben ik maar gezichten lukt me wel...

toch wel, postuur kan je niet missen
blauw shirt, blauw vest en blauwe spijkerbroek
Zonder de witte muts niet te verwarren met een smurf

MAAR ook ik kende vele niet (hier van naam wel, daar van gezicht niet)
De enige twee die ik wel meteen herkende was de forumfilmpjesmaker en die kale met die baard
Verders moest ik even diep graven in mijn geheugen want ik herkende John Lamers niet :o (kwam natuurlijk door zijn bril, sorry john)

Ronald L.
31-05-15, 19:20
Rick,

Bedankt voor de gastvrijheid, de koffie en de koeken. Prachtig hout gezien, eerst een project bedenken daarna het hout erbij zoeken.
Van Kor goede uitleg gehad over de werking van zijn filter en ik ben naar huis gegaan met een set filters. Binnenkort de kast eens gaan bouwen, eerst opzoek naar een ventilator.

rendew
31-05-15, 19:23
gloeiende piep dus je was er wel !!!
Maar weet nog steeds niet welk gezicht bij toxiq past !!!!!!!!!

dit zegt mij weinig "blauw shirt, blauw vest en blauwe spijkerbroek"

kiesvoorhout
31-05-15, 19:35
Wat een dag!
Fijn om tussen zoveel houtwurmen te zijn geweest.
En dat allemaal dankzij Geertje ! En een beetje Rick natuurlijk.
Dank jullie wel voor de gastvrijheid, koffie, koek, etc etc.
Als dit een voorbode is voor de "grote" open dag hout in Zutphen 27 september, dan komt dat wel goed.
En er was iemand heel blij met een mooie witte tas met groene print. ..:p

Groeten, Kor

Bosquet
31-05-15, 19:43
Het was super gezellig !

Ik zal later vanaaf even een aantal afbeeldingen posten... Bedankt Rick en overige medewerkers/-sters voor alle goede zorgen !!!

jan pranger
31-05-15, 19:46
Prachtige dag bij Rick. Om 11.00 gearriveerd - uitpakken en installeren - bak koffie met een broodje - 12.30 tot 16.00 aan n stuk gedraaid - steeds weer nieuwe mensen voor de draaibank: draai instructie/uitleg - kubussen omtoveren tot waxinelichthouders op drie pootjes, tolletjes voor de kinderen, uithol techniek met het hoe en waarom, juiste beitelhouding door snijdend draaien in paraboolvorm. Geen tijd voor pauze.
Kortom: kramp in de vingers en om 6 uur thuis - glas wijn en daarna soep met een broodje. Wat wil een mens meer na zo,n dag.
Leuk kennis gemaakt met Didier en zijn vrouw. Hij stond naast mij met een keur aan Vlaams subliem houtdraaiwerk.
Komen ook op 27 september naar Zutphen met 5 demonstrerende houtdraaiers.
Voldaan toon ik jullie hieronder mijn foto impressie (gauw even tussendoor geschoten)
Bedankt voor jullie boeiende vragen!!!!!!!!!!!!!!
vr.gr. Jan Pranger.

Kor klaart de lucht
31382
Topprestaties van Didier en zijn Vlaamse vrienden
31388
Puzzels niet storen
31387

31386
Er was ook op U gerekend
31385
Restanten van een losbandig draaileven
31384
Wood-wood-wood
31383
Graag maar nu even niet
31378
De Vlamingen over ons
31381
Roeland Brekelmans in zijn vakgebied/cursussen
31380
Didier: wie schrijft die blijft
31389

renekooijman
31-05-15, 19:54
Rick,

Bij deze wil ik je ontzettend bedanken voor de mooie open dag vandaag. Koffie, hout en fijne mensen. Top dag vandaag!
Van Jan Pranger heb ik nog een prachtig voorgedraaid Gleditsia schaaltje gekregen. Jan, heel erg bedankt en ik zal me aan de belofte houden. Als die klaar is zal ik hem op het forum zetten! :-)

Groet, Rene

Bosquet
31-05-15, 20:01
Hierbij de impressie van mijn kant. Omdat het bij de MFTC-XL zo druk was (lees: gezellig) was, kon ik pas aan het eind van de dag foto's maken. Een aantal hadden hun spullen toen al ingepakt. Gelukkig heeft Jan Pranger (zie hierboven) daar wl foto'van. :rolleyes:

31390
.
31391
.
31392
.
31393
.
31394
.
31395
.
31396
.
31397
.
31398

woodpecker
31-05-15, 20:01
Sorry Rick had er vandaag graag bijgehoord.
Maar ivm ziekte klachten was het niet verantwoord om bij jullie te zijn.
Jammer maar helaas.
Ik lees wel dat jullie een leuke dag hadden.
Groeten en beterschap.

Mvg Woodpecker.

Wim Kluck
31-05-15, 20:14
Rick het was een geslaagde dag. Samen met rendew gekomen dat is gezelliger dan alleen naar het (buiten) land te rijden. Heel mooi stukje mahonie meegenomen. Wel even lopen kijken in de houtvoorraad. Even excuus zoeken voor mijn volgende project. Toen moet de terugreis weer worden aangevangen. Met enige vertraging (file) weer thuis gekomen.

sirjacobsd
31-05-15, 21:41
Beste forumleden,
Ik ben pas thuis gekomen na een rit van drie en een half uur rijden.
Tijdens mijn terugreis was het enorm slecht weer. Ik heb net voor de grens Nederland-Belgi in een wolkbreuk gezeten. Naarmate ik verder reed tot bij mij thuis hoe slechter het weer werd, maar ja ik ben veilig thuis gekomen.
Rick en Geertje, zeker bedankt voor de toffe dag je mij en m'n vrouwtje hebben gegeven. De aanwezige forumleden en natuurlijke andere mensen die met mij een praatje hebben gemaakt was de kers op de taart.
Het is een onvergetelijke dag voor ons geworden. Bij heel wat mensen kan ik nu een gezicht plaatsen en namen.
Een opsteker voor mij was en ook een droom die werkelijkheid is geworden, namelijk met Jan Pranger eens samen draaien en een praatje slaan. Jan, je bent een heel toffe, warme persoon met veel kennis.
Jaap, bedankt voor de leuke babbel en de aandacht voor onze vereniging die je wilt opnemen in Zutphen
Ik plaats ook zo snel mogelijk foto's van deze dag, maar dit zal waarschijnlijk morgen volgen. De auto staat keurig binnen waarvan het lossen voor morgen zal zijn.
Nederland bedankt voor de warme ontvangst en normaal gezien ben ik weer te zien in Zutphen met een paar andere Vlaamse collega's van de Vlaamse Gilde.
Groeten, Sirjacobs Didier en Karien De Smet.

Heckemann
31-05-15, 21:51
Alles bij elkaar drie uur in de auto gezeten, maar het was weer de moeite waard! Erg leuk om de imposante verzameling werk van Didier en consorten te kunnen zien, technische hoogstandjes! Jan Pranger die onverstoorbaar stond door te draaien, Roeland met sublieme schaafjes, Ekko's mobiele werkbank en uiteraard weer heel veel mooi hout om aan te ruiken en te aaien, geweldig. Klein stukje Tineo gescoord, dat had ik nog niet in de verzameling, en verder heb ik me in weten te houden. Nog wel een setje beitels gekocht voor mijn jongste zoon die stappen zet op het houtbewerkerspad.

Mijn meegekomen gitaarspelende buurman Frank was al licht aangestoken door het houtvirus maar na het bezoek aan het houtwalhalla en gesprekken met de aanwezige gitaarbouwers heeft hij toch besloten om een instrument te gaan bouwen! Alleen al daarom was het een geslaagde dag!

Geertje, Rick en alle aanwezige demonstrateurs, dank voor een fijne middag!

Groet, Rob.

Wimmel
31-05-15, 22:03
2,5 uur in bus, trein, bus om op locatie te komen en weer terug maar dan omgekeerde volgorde, bus, trein, bus ;). Maar het was het waard.

Een hartelijke ontvangst in een werkruimte, omgetoverd tot hout paradijs. Als een kind in een snoepwinkel daar ruim een uur rondgelopen en met advies van Paul en Resetter, wat oefen blanks gekocht en een stuk Cobote welke ik echt niet kon laten liggen. Wat een kleur, wat een structuur en wat een knoesten in dat stuk hout. Kan niet wachten om daar binnenkort mee aan de gang te gaan.

Na het hout uitzoeken, de volgende zaal ingegaan en daar stonden ze al volop te draaien, Didier en Jan. Beiden op een geheel eigen manier, maar met een prachtig resultaat en het bewijs van vakmanschap stond om hun heen uitgestald. Didier en Jan, hartelijk dank voor jullie geduldige uitleg op steeds dezelfde vragen, ik heb het mede dankzij jullie heel erg naar mijn zin gehad als newbie in deze hobby en weet weer wat beter waar ik op moet letten. Hopelijk zie ik jullie beide in Zutphen.

Rick, Greetje en Paul, bedankt voor de ontvangst, de tips, het mooie hout en de koffie/thee & koeken. Iedereen voelde zich volgens mij welkom.

Ik weet waar ik voortaan mijn hout kan vragen/bestellen/halen. Ik stuur je nog een PM over dat Fineer, Rick.

Resetter
31-05-15, 22:39
Ja ik heb ook heerlijk genoten en met liefhebbers kunnen praten, ik had helemaal niet door dat het al 4 uur was... Dat is een goed teken zeg ik dan maar ;)

En Wimmel goede ruil die penblank voor een stuk advies ;) Die gaat in bewaring tot ik een goede penkit heb gevonden ;)

Rick bedankt voor de koffie en cederella ;) Veel plezier van de wax (niet te diep aan dat potje snuiven h)

O Peatey
31-05-15, 22:41
Oh, oh, oh, wat een balen. Wat was ik er graag bij geweest. Stond al maanden in mijn agenda.
Maar onze 2e kleindochter werd 5 en daar kun je als opa natuurlijk niet onderuit, alle smoezen ten spijt.
Ik zal de komende dagen maar niet op dit forum kijken ....zodat ik niet hoef te zien wie en wat ik allemaal gemist heb.

Jan-Pieter
31-05-15, 22:49
Geweldige ontvangst met eten en drinken. Ik had ook makkelijk een uurtje door kunnen brengen in de houtwinkel maar meer dan de mooie balk zebrano kon helaas niet mee. Ik heb wel wat leuke houtsoorten gezien voor een volgende keer.

Dit was trouwens de eerste keer voor mij met een 'kraampje', vergde wel wat voorbereiding maar ik ben weer een ervaring rijker. Ik ben meer van het verkopen vanuit m'n luie stoel achter de pc :)

Vergeleken met de reistijd van Sirjacobs veel die van mij nog mee. Ik had denk ik m'n smartphone (tevens m'n klok) op camera laten staan want hij was opeens dood en daar werd ik hard voor gestraft, op een paar seconden de trein gemist en in de daarop volgende trein kwam ik te zitten in de luidrustigste coupe ooit voor 1,5 uur :eek:

Wimmel
31-05-15, 23:07
Ik verwacht een foto van het eindresultaat ;).

Lars.
31-05-15, 23:32
Ik sluit me aan bij wat hier eerder allemaal is gezegd! Was een erg leuke dag maar wat vielen die houten puzzels tegen om weer in elkaar te zetten! Daar liet mijn ruimtelijk inzicht mij behoorlijk in de steek. Zoals verwacht iets meer hout gekocht dan de bedoeling was maarja je kan nooit genoeg hout hebben toch? Iedereen bedankt voor het organiseren er van en voor de koek, drinken en de interessante 'standjes' Ik ben er volgend jaar weer bij!

lemen
31-05-15, 23:44
En ik sluit me aan bij degenen die er niet bij waren.
Jammer dat het niet mogelijk is. Nou heb ik al wat mooie houtproducten gezien, maar er waren zelfs gevulde koeken!
Hier niet te krijgen, water liep uit mijn mond:mad:

Toxiq
01-06-15, 06:26
gloeiende piep dus je was er wel !!!
Maar weet nog steeds niet welk gezicht bij toxiq past !!!!!!!!!

dit zegt mij weinig "blauw shirt, blauw vest en blauwe spijkerbroek"

Je stond te praten met iemand van vergelijkbaar postuur, wij kwamen binnen met zijn drieen
Later hadden we het nog even over iets wat je wilde kopen, het oppakken van kissie II waarop ik zei, heb je daar tijd en ruimte voor dan, jij bent toch van de filmpjes

Gaat er een lampie branden ?

rickkoorman
01-06-15, 07:20
Wat een fantastische dag.... Het moet nog allemaal een beetje bezinken allemaal... Volgend dag organiseren we natuurlijk gewoon weer een open dag, heb nu al weer ideeen !!

maja158
01-06-15, 07:41
Volgende keer iedereen een badge op met zijn forumnaam?

SunRayes
01-06-15, 08:05
Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle opmerkingen hierboven. Het was een super gezellige middag.
Ook ik heb niet iedereen ontmoet waar ik kennis mee wil maken. Wat dat betreft zouden badges misschien wel een goed idee zijn.
OF: even op het smoelenboek (http://www.woodworking.nl/showthread.php?3595-Smoelenboek/page7&highlight=smoelenboek) kijken voordat ik thuis weg ga.

Ik heb nu die bijzondere draaiwerkjes van SirJacobsd in het echt gezien en ze zijn prachtig. Evenals de puzzels van Menno Stuurman.
Bij Roeland is het altijd een feest. Volgens mij krijgt hij nooit tijd om koffie te drinken want iedereen wil iets aan hem vragen.

De tijd is voorbij gevlogen! Ik was nog niet halverwege of het was alweer vier uur geweest en tijd om te vertrekken.
De volgende keer kom ik een uurtje eerder!

Groeten, Raymond

bri
01-06-15, 08:12
Volgende keer iedereen een badge op met zijn forumnaam?

Ik kon er helaas niet bij zijn. Ben een paar jaar geleden wl geweest, en wist toen aan het eind van de dag nog steeds niet "wie wie was",
(op een paar hele bekende forumleden n).

Het dragen van een badge met je forumnaam lijkt mij voor de volgende keer aanbeveling nr. 1:):)

ArtHarg
01-06-15, 08:47
Stik… kalenderdissociatie… Ik had 31 mei in m'n agenda gezet maar ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat het gisteren 31 mei was… :(

rendew
01-06-15, 09:42
Toxiq klein waxine kaarsje 😒 maar ben het bijpassend porem niet meer in het geheugen staan .
Maar sta je ergens op de foto of heb je al die kiekende mensen kunnen ontduiken ?

Toxiq
01-06-15, 09:54
Ik plak niet zo best op foto's, volgens mij sta ik er niet op :D

rendew
01-06-15, 10:30
Gloeiende gloeiende piep .... Je diet er ook alles aan om niet op de gevoelige plaat te komen !!

Toxiq
01-06-15, 11:00
Jij was anders aardig incognito met dat winterdekje op je hoofd
Tijd voor je zomercoup (zoals op de foto) dan ben je weer herkenbaar ;-)

Roeland
01-06-15, 16:39
Leuke dag gehad en weer vele mede forummers/houtbewerkers ontmoet.

Bedankt Rick, Geertje en team!

Heb helaas geen foto's kunnen maken.

groetnis,

Roeland

Vener
01-06-15, 18:41
Ook ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen. Erg leuke dag. En ik ben met een aantal stukken hout en schaafbeitel naar huis gegaan. Of had toch ook maar alvast zo een mooi hamerkopje er bij moeten kopen....?:rolleyes:

sirjacobsd
01-06-15, 20:59
Na een lange dag van les geven en nog een extra vergadering ben ik er toe gekomen om mijn wagen uit te pakken.
Hier wat sfeerbeelden dat mijn vrouwtje heeft genomen.
31507315083150931510315113151231513315153151431516 31517315183151931520315213152231523315243152531526 31527315283152931530315313153231533315343153531536 3153731538315393154031541

armadaman
01-06-15, 21:31
Natuurlijk was ik ook weer van de partij. Altijd leuk om bekende en natuurlijk ook onbekende gezichten te ontmoeten. Het was weer een prima dag. Wat informatie ingewonnen voor komende en lopende projecten.

Rick.......... topie :D

Jan-Pieter
01-06-15, 22:30
Mooie foto's van je vrouwtje Sirjacobs.

Als ik zoiets vaker ga doen moet ik 's wat meer nadenken over de presentatie. Vanaf een afstandje zie je bij mij alleen de rammelaars.

meron
07-06-15, 10:44
Ik vond het weer een erg geslaagde dag. Leuk om de verschillende gezichten te zien en de mensen te spreken. Rick bedankt!