Compressor & Tacker

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Hallo allemaal,

Ik wil één deze dagen een compressor met tacker aanschaffen.
De tacker zal ik voornamelijk gebruiken voor o.a. meubels en in de toekomst ook mijn gang te verven met een spuit. Ik heb een budget van ongeveer 400 euro voor een goede bundel.

Ik heb zelf al bij o.a. coolblue gekeken en kom, volgens de view op hun site, uit op:

http://www.compressorcenter.nl/prod...mm.html?_ga=1.181083303.1297129895.1405087884
en
http://www.compressorcenter.nl/prod...et.html?_ga=1.181083303.1297129895.1405087884

is dit een goede combo?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik weet niet veel van compressoren, maar die je aangeeft lijkt me niks voor spuitwerk
Eind 2014 heb ik een mooie Airpress voor niet al veel gekocht op MP (2 cilinder met 200 liter tank)
Via ecotools heb ik voor zo een 35 euro een brad tacker en niet tacker gekocht en tijdens het verbouwen van de garage zijn die beide veel gebruikt en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben !
 

jan.k

Nieuw lid
4 jan 2015
5
0
ik zou ook voor een compressor gaan met minimaal een 24L tank
Ik heb onlangs ook zo'n kleine compressor gekocht maar heb hem gelijk weer teruggebracht.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Een combi tacker moet je mijden, die hebben een brede kop waardoor je minder precies je nagel kan plaatsen, en ze slaan telkens ook een brede deuk in je werkstuk.
Waar je bij een gewone tacker makkelijker kan mikken en ze enkel op de nagel slaan. De combi tacker is daardoor niet echt geschikt om nagels te plaatsen op zichtbare plekken van meubels. Een tacker voor hobby gebruik hoeft niet per se veel te kosten, de goedkope modellen van 30-50 eur werken verrassend goed.

Een compressor met een tank is altijd beter, zo moet hij niet constant draaien, anders zijn ze niet geschikt voor langdurig gebruik. Die zonder tank zijn meer om eens een fietsband of zwembadje op te pompen en dan gedaan.

Maar om te spuiten moet je meer reserve hebben, de compressor mag nooit constant draaien en moet de tank dus sneller vullen dan je ze kan leegmaken. Ik heb in het verleden vaak gespoten met zo'n kleine ferm van 24l en dat werkt voor occasioneel gebruik maar de reserve on vermogens zijn te laag en moet hij constant draaien, iemand die het vaker gaat gebruiken neemt beter iets met minimaal 50L en 200l/m. Ik gebruik nu een contimac van 150L en 450l/m daarmee kan je zelfs zandstralen.
Maar wil je die gang echt spuiten? Houtverf ok indien verdund, al zal je absoluut alles moeten afdekken ivm de nevel, maar als het gaat om muurverf/plafond dan is dat onmogelijk met een compressor/spuitpistool, die verf is veel te dik. Daar moet je beter zo'n wagner HVLP systeem voor gebruiken.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Een combi tacker moet je mijden, die hebben een brede kop waardoor je minder precies je nagel kan plaatsen, en ze slaan telkens ook een brede deuk in je werkstuk.
Waar je bij een gewone tacker makkelijker kan mikken en ze enkel op de nagel slaan. De combi tacker is daardoor niet echt geschikt om nagels te plaatsen op zichtbare plekken van meubels. Een tacker voor hobby gebruik hoeft niet per se veel te kosten, de goedkope modellen van 30-50 eur werken verrassend goed.

Een compressor met een tank is altijd beter, zo moet hij niet constant draaien, anders zijn ze niet geschikt voor langdurig gebruik. Die zonder tank zijn meer om eens een fietsband of zwembadje op te pompen en dan gedaan.

Maar om te spuiten moet je meer reserve hebben, de compressor mag nooit constant draaien en moet de tank dus sneller vullen dan je ze kan leegmaken. Ik heb in het verleden vaak gespoten met zo'n kleine ferm van 24l en dat werkt voor occasioneel gebruik maar de reserve on vermogens zijn te laag en moet hij constant draaien, iemand die het vaker gaat gebruiken neemt beter iets met minimaal 50L en 200l/m. Ik gebruik nu een contimac van 150L en 450l/m daarmee kan je zelfs zandstralen.
Maar wil je die gang echt spuiten? Houtverf ok indien verdund, al zal je absoluut alles moeten afdekken ivm de nevel, maar als het gaat om muurverf/plafond dan is dat onmogelijk met een compressor/spuitpistool, die verf is veel te dik. Daar moet je beter zo'n wagner HVLP systeem voor gebruiken.

Dank voor je advies, ik had nog niet eens nagedacht wat voor verf e.d. Misschien is spuiten in de gang dan toch niet zo'n goed idee ;)
Je zegt dus dat ik eigenlijk voor wat niet werk 2 machines kan kopen, een tacker voor kleine nagels en eventueel een grotere voor het grootere werk.

WAt zou je aanraden voor machine?
Ik gebruik o.a. 18mm plex en voor achterkantjes wat dunner materiaal.

Ik begrijp dat ik dan geen super grote inhoud hoef te hebben om te tacken, is de Hitachi dan eventueel wel een goede keus?
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb een tijdje geleden de bradtacker (7902) en de pinnailer van ecotools besteld.
Vooral omdat ik niet wist dat ik een tacker nu weinig of veel zou gebruiken en een goede tacker toch al aardig wat geld kost.

Ik ben normaal wel iemand die altijd wat meer geld uitgeeft voor werkmateriaal, want meestal is goedkoop = duurkoop.
Maar ik moet zeggen, die tackers van ecotools bieden veel waar voor hun geld.
Zo kan je experimenteren en later kan je nog altijd een duurdere tacker aanschaffen indien dat nodig is.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ik heb een paar van die bouwmarkt tackers voor weinig gehaald (35 euro 8 jaar terug) en dat ding doet het nog steeds perfect, maar ik doe er zo af en toe een paar druppels olie in voordat ik hem gebruik.
Drooglopen is funest voor die dingen, ookal heeft het 700 euro gekost.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik koop mijn tackertjes bij cranenbroek voor een paar eurootjes super dingen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die 7902 van ecotools heb ik laatst nagels van 35mm in gebruikt, 20mm eiken en daaronder vuren panlatten waren geen enkel probleem om ze er goed in te schieten
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb een paar van die bouwmarkt tackers voor weinig gehaald (35 euro 8 jaar terug) en dat ding doet het nog steeds perfect, maar ik doe er zo af en toe een paar druppels olie in voordat ik hem gebruik.
Drooglopen is funest voor die dingen, ookal heeft het 700 euro gekost.

Idd, ik doe dit ook regelmatig.
Bij de trackers van ecotools zit er een klein flesje olie.
Iemand een idee wat voor olie je best gebruikt voor een tacker?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Idd, ik doe dit ook regelmatig.
Bij de trackers van ecotools zit er een klein flesje olie.
Iemand een idee wat voor olie je best gebruikt voor een tacker?

Bij de hubo bijvoorbeeld kan je flessen met olie voor luchtgereedschap vinden. Als je geen vernevelaar hebt kan af en toe een paar druppels in de tacker zelf. In theorie moet je beide doen, vernevelaar op de slang en dagelijks druppels in de machine. Maar dat is voor intens gebruik.

Dank voor je advies, ik had nog niet eens nagedacht wat voor verf e.d. Misschien is spuiten in de gang dan toch niet zo'n goed idee ;)
Je zegt dus dat ik eigenlijk voor wat niet werk 2 machines kan kopen, een tacker voor kleine nagels en eventueel een grotere voor het grootere werk.

WAt zou je aanraden voor machine?
Ik gebruik o.a. 18mm plex en voor achterkantjes wat dunner materiaal.

Ik begrijp dat ik dan geen super grote inhoud hoef te hebben om te tacken, is de Hitachi dan eventueel wel een goede keus?

Een combi tacker is één die nagels en nieten kan schieten, handig voor minder precies werk maar voor meubels is de brede kop lastig.
Ikzelf gebruik een tacker die minibrads schiet, dat zijn nagels van 17 of 18 ga. Die gaan van 15 tot 50mm lang en hebben een zeer kleine kop. Dit is de ecotools equivalent (momenteel uitverkocht)
Ik weet niet wat anderen gebruiken qua type nagels maar voor meubels heb ik niet meer nodig.
Daaronder heb je pin tackers, dat zijn mini nageltjes zonder kop voor onzichtbaar lijstwerk enz...
 

Oscar f1

Actieve deelnemer
14 feb 2015
42
0
Alkmaar
Ik heb een tijdje geleden de bradtacker (7902) en de pinnailer van ecotools besteld.
Vooral omdat ik niet wist dat ik een tacker nu weinig of veel zou gebruiken en een goede tacker toch al aardig wat geld kost.
.................................

Hoe bevalt de Pinnailer van Ecotools ?
Ik maak vaak kastjes en doosjes van 9mm berken triplex,
is hij daarvoor geschikt?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Daar staat al veel over geschreven op dit forum, vast te vinden met de zoekfunctie ?
zelfs in dit draadje heb ik ze vermeld
Ik heb er van beide één en ben dik tevreden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.