Dewalt DW744 tafelzaag afstellen

Kevin020

Nieuw lid
7 okt 2012
11
0
Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Dewalt DW744. Dit is een mooie machine alleen krijg ik het blad niet paralel aan de versteksleuven.
In de handleiding staat dat ik 2 bouten moet losdraaien om dan de beugel paralel te zetten met de verstek sleuven.

Nu krijg ik dit niet goed voor elkaar. Er blijft een verschil van ruim 1 mm tussen voorzijde blad en achterzijde.
Via Amerikaanse sites lees ik zaken om die " trunnions" met PALS te verstellen.
Weet iemand of dit ook in Nederland te verkrijgen is?

Mijn dank is groot!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Zo heb ik het gedaan: Een stuk multiplex/hout waarvan je zeker weet dat het vlak en haaks is in de sleuf zetten en dan 1 van de bouten losdraaien. Daarna de geleider met een paar lijmklemmen vastzetten aan het multiplex, zorgen dat alles naar wens is en met de draaiknop de geleider opzij bewegen totdat hij niet verder kan en alles parallel staat. Geleider vastzetten en de bout vastdraaien.. Grof, maar simpel, bij mij heeft het gewerkt.. En dan ga ik er even van uit dat het systeem min of meer hetzelfde is als op de 745, die ik heb..
 

Kevin020

Nieuw lid
7 okt 2012
11
0
Volgens mij bedoel je hiermee de langsgeleider. Ik bedoel eigenlijk het tafelblad met daarin de sleuven paralel aan het zaagblad laten lopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.