Vingerlassen met... hars

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Wederom een vreemde combinatie van materiaalgebruik gezien op het web.

"De doorschijnende witte stukken van deze stoel zijn gemaakt van hars en witte as.
Zo worden de verschillende stukken hout aan elkaar verbonden.
Het indrukwekkende design van deze stoel komt van de jonge Japanse designer Taichi Sekiguchi van ICHI Design Projects."

Ik weet niet of ik me - met mijn (bijna...) 100 kg - prettig zou voelen op zo'n stoeltje, maar zinnenprikkelend is het wel !

Stoel hars witte as 01.jpg
.
Stoel hars witte as 02.jpg
.
Stoel hars witte as 03.jpg

Bron: eyespired.nl
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
wat een gaaf idee! Zo zou je ook zwaluwstaarten kunnen gieten, passen altijd ;).

jaap
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
247
5
White ash is geen witte as maar Fraxinus Americana een houtsoort van de geljknamige boom die ook wel Es genoemd wordt. En de hars is kunsthars.
Maar het blijft een mooi ontwerp. Ik hou wel van het gebruik van hout met andere contrasterende materialen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de sterkte van de constructie.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
wat een gaaf idee! Zo zou je ook zwaluwstaarten kunnen gieten, passen altijd ;)

Hahahahaha

White ash is geen witte as maar Fraxinus Americana een houtsoort van de gelijknamige boom die ook wel Es genoemd wordt.

Ja inderdaad zeg. Ze hebben de tekst van de bron-site (die ik er even bij gezocht heb...) wel erg letterlijk vertaald. :eek:

Hier de link bron-site en nog een foto met een wat grotere resolutie.

Stoel hars witte as 04.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.