Goedkope verticale houtopslag

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
De werkplaats ligt weer vol met rest stukjes hout, vooral latten uit dennenhout.
De houthandelaar verkoopt ze dan ook in latten van 2,4 meter of langer. De resten blijven altijd rondliggen/staan:

P1070170.jpg
P1070172.jpg

Enkele weken geleden heb ik nog 2 modules gemaakt om resten plaatmateriaal in op te bergen. De zijwand daarvan leek dan ook de ideale plaats om de houtopslag uit te breiden:

P1070171.jpg

Eerst een platform gemaakt waarop de houten latten zullen rusten, zodat ze niet in direct contact komen met de beton:

P1070173.jpg

Tijdens het rondneuzen in de plaatselijke doe-het-zelver, en met enkele ideeën in het achterhoofd vanop het internet, kwam ik metalen meubelpoten tegen.
Op de onderkant van deze poten was draad geschroefd voor M10 bouten. En dat was net wat ik nodig had.

Alles op zijn plaats geïnstalleerd, inclusief de meubelpoten. Om het vallen van de latten tegen te gaan, heb ik een ketting voorzien die vast hangt aan de meubelpoten met M10-moeren en een "slotje":

P1070175.jpg

P1070176.jpg

P1070177.jpg

Alle hardware samen heeft me amper 10 euro gekost.

Hopelijk kan ik hiermee anderen helpen.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Je kunt zelfs nog iets aan de poten hangen want het hout staat toch altijd schuin. Leuk bedacht!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.