Vraagje over rotex 125

Houtenplank

Actieve deelnemer
19 apr 2011
34
0
Zwolle
Ik heb mijn eerste festool product gekocht, een rotex 125. Nu vroeg ik mij het volgende af, In de grove stand draait de schuurschijf rond en bibbert. In de fijne stand bibbert ie maar draait de schijf niet echt rond (meer ronddraaien door de vibratie) en kan ik de licht draaiende beweging tegen houden met mn vinger. Misschien is het een domme vraag maar, is dat normaal?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Er zit een soort rubberen rem tussen de zool en de machine om hem niet te doen draaien wanneer hij in de lucht draait, zodat je hem draaiend op een werkstuk kan brengen zonder het te beschadigen.
Zodra hij tegen een oppervlakte gedrukt is moet hij met meer kracht beginnen draaien, de zool staat daardoor ook sneller stil als je hem uitzet zodat je hem snel kan neerleggen zonder te wachten.
Als hij niet draait tegen een werkstuk dan is er wel een probleem, de afzuiging moet ook op het laagste staan.
 

roeli

Nieuw lid
2 jul 2012
16
0
Ja bij mijn weten is dat normaal.op you tube staat een filmpje van festool met uitleg over de rotex lmoet je maar eens bekijken gr
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Volgens mij is dat normaal dat heb ik ook met de mijne
Je moet je druk dan beter verdelen
je druk dan te veel op de achterkant of voor kant
Trilt hij te veel haal hem even van je werkstuk en begin opnieuw
Mvg Leroy
 

Houtenplank

Actieve deelnemer
19 apr 2011
34
0
Zwolle
Ok, bedankt voor de reacties. Het valt me idd op dat in de fijne schuurstand ik niet teveel op de machine moet drukken. Gelukkig is er niets aan de hand. Ik was nogal geschrokken omdat ik dacht dat de machine in beide standen moet draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.