Nicolas_V

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
Hey allen,

Bij deze stel ik me ook even kort voor.
Mijn naam is Nicolas, ben 25 jaar oud (geboren in '89) en woonachtig te Antwerpen.
Vanaf ik me kan herinneren vond ik het prettig om met eender welk kluswerk in huis te helpen. Van fotokaders ophangen tot elektriciteit leggen en uiteraard ook hout bewerken. Al kwam dat laatste in mindere mate aan bod... Sinds enkele weken ben ik me dan ook wat actiever beginnen focussen op het bewerken van hout met als doel enkele meubels zelf te kunnen maken voor wanneer mijn vriendin en ik samen gaan wonen (jawel, ik woon nog steeds in mijn ouderlijke thuis). In het korte verleden heb ik dan ook geïnvesteerd in een bovenfrees, accu schroevendraaiers, cirkelzaag en geleiderails, ter uitbreiding van onze basisuitrusting.
Ondertussen als teststuk heb ik nachtkastjes gemaakt uit Eiken fineerplaat. Het resultaat vind ik persoonlijk behoorlijk op enkele beginnersfoutjes na. Wel heb ik ondervonden dat de strip om de kantjes af te werken blaasjes vertoont na het schilderen. Als gevolg daarvan was ik vastberaden om de volgende stukken uit massief hout te maken, al heb ik mijn enthousiasme in mijn eerste post op dit forum lichtjes moeten bedwingen na het horen van de prijzen bij de houthandelaars van zodra je om geschaafd hout vraagt...
Een van de volgende aankopen zal dus wellicht (noodgedwongen) een schaafbank zijn,... Tenminste,... als ik dat verhaal verkocht krijg aan de vriendin :D

Hieronder mijn eerste kleine projectje, 2 nachtkastjes:
IMG_3081.jpg

En hier ook de zelf geknutselde freestafel (welke nog niet helemaal klaar is):
IMG_3070.jpg

Voor de rest ben ik bezig met fotografie, doe ik graag aan skiën, snowboarden en probeer de Après-Ski ook niet te vergeten :eek:

Groetjes,

Nico(las)
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Welkom Nicolas en je eerste project 'vanaf de foto gezien' ziet er goed uit. Daar ben je ook fotograaf voor ;)

Tja wat de prijzen van het hout betreft. Mijn vader wijlen zei altijd; 'alles wat naar olie stinkt daar moet je weg van blijven op een paar uitzonderingen na'. Zo is het ook met houtboeren, waarvan er genoeg gebruik maken van je onwetendheid, stukjes tweede keus verzagen en de hoofdprijs rekenen enz.. Het is een kwestie van zoeken naar de juiste monteur of houthandelaar.

Het loont zeker de moeite om machines aan te schaffen om minimaal bewerkt hout te bewerken tot het voor jouw beoogde resultaat. Buiten het feit dat je alles zelf onder controle houdt, is het ook leuk om de doen en op termijn verdien je de investering terug.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.