Schaveling

martus

Actieve deelnemer
16 feb 2010
25
0
Beste hout fanaten,

Wat doen jullie zoal met jullie schavelingen?
Ik heb sinds kort een vandiktebank, en ik heb na een paar keer schaven al een berg schavelingen. En heb geen flauw idee wat ik er mee kan doen. Ik heb al een gedeelte opgebrand in de kachel van mijn atelier. Maar de winter is nu voorbij, dus dit is ook geen mogelijkheid meer. En als ik trouwens veel schaaf dan kan de kachel niet volgen thehe.

Vandaar jullie mening gevraagd.
Alvast bedankt!
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Mijn spaanders/krullen/schavelingen gaan naar een paardenbak.
Als het echt schone krullen zijn en er zitten geen schadelijke stoffen in dan wil iemand die Zijdehoenders (kippen) fokt ze wel hebben.
Alle afval blokjes eiken en beuken gaan naar een bevriende palingroker.
Zo proef ik mijn eigen hout ook nog eens :)

Groet,
Kor
 

martus

Actieve deelnemer
16 feb 2010
25
0
Thaha, vis roken de max. Ik heb al een paar goede ideeën gehoord. Ik zal binnekort eens langsgaan bij een boer.
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Mijn schaafsel ging ook naar een paardenboer, maar nu heb ik de afzuiging aangesloten op de schaaf en de zaag, dus de zakken zitten vol stof. Helaas gaat het nu gewoon naar de stort. Ik heb begrepen dat je er briketten van kan persen, maar dat is nogal een investering. Zou mooi zijn iemand te weten die zo'n pers heeft.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Dat stof is niet zo'n probleem hoor. Met een panty om je stofzuigerslang heb je dat er zó uit en kan je schone krullen naar de paardenboer brengen. Probeer maar!

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.