MDF deur badkamer

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Beste allen,

Bij mij thuis heeft de badkamer een deur van MDF. De onderrand wordt daarbij wel eens nat en begint uit te zetten.

DSCN1071.jpg

Ik wil hier iets aan gaan doen. De hele deur moet sowieso geschilderd worden en mijn plan is om het vlak te schuren en dan een/twee lagen grondverf. Is dat voldoende bescherming? Of kan ik nog wat anders doen om de onderrand te beschermen? Impregneren met houtlijm en water?

Bedankt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Persoonlijk zou ik er een andere deur inzetten die niet van mdf is. Dan ben je van het hele probleem af. Het blijft mdf en samen met vocht is dat geen goede combi.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Als het een gewone boarddeur betreft zou ik de moeite niet nemen om deze op te knappen en voor 20-30 euro er een nieuwe in hangen. Met een beetje mazzel kan je zelfs op marktplaats wel een vlakke oude voordeur kopen voor een paar tientjes, deze zijn vaak wat breder dan binnendeuren dus als je die pas zaagt heb je veel deur voor weinig geld. Wat je ook doet, in ieder geval dat de onderkant (en bovenkant) ook beschermd is, hiervoor moet je de deur wel eruit halen. Meestal worden de onderkanten niet geschilderd waardoor het vocht erin kan trekken van onder, waardoor uiteindelijk ook de zijkanten opzwellen en gaan afbladderen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.