Güde GAH 1300 vlakbank

rudiceyssens

Nieuw lid
17 jan 2015
8
0
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het vlakbankje Güde GAH 1300?
Ik zou een kleine vlakbank willen gebruiken om hout vlak en haaks te schaven om het daarna op dikte te schaven met mijn vandikte machine Makita 2012nb.

Ik kan nergens een beoordeling vinden, maar neem aan dat met dit vlakbankje één kant voldoende vlak en haaks kan geschaafd worden om het dan verder te bewerken.

Of kent iemand een beter vlakbankje in de prijsklasse van Güde (ca 200 eur)?
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Ik heb er geen ervaring mee. Wel vraag ik mij af waarom je naast een topproduct (Makita 2012) een product van inferieure kwaliteit wilt aanschaffen. Bij de vergelijkende test van de Makita 2012NB en de Güde GMH 2000 scoort de eerste een 9 en de tweede een 3, waarbij veiligheid een 2 scoort. Het is dan wel geen vlakbank, maar voor mij voldoende reden om voor dit soort machines met een grote boog om dat merk te lopen.

Oh ja, de test staat in Holzwerken Werkzeugkompass 2015
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Ik zou ver weg blijven van die dingen, dat is gewoon rommel. Dan kijk je beter eens rond naar een merk als Inca, of zo een oud Kitty machientje (met losse motor). Er is meestal wel wat opknapwerk aan maar het zijn technisch zeer goede machines. Daar kan die Chinese rotzooi van Güde of een E(i)n-hell:p niet tegenop.
 

rudiceyssens

Nieuw lid
17 jan 2015
8
0
Aan iedereen,

bedankt voor het duidelijk advies. Misschien beter eens kijken op 2-de hands markt. Mag echter niet te groot zijn voor mijn eerder kleine werkplaats.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Je zou ook kunnen kijken naar Proxxon, die hebben ook een vlakbankje. En die maken naar mij weten kwalitatief goede spullen. Is wel allemaal bedoeld voor kleine werkstukken.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik heb laatst een scheppach gekocht voor niet al te veel geld, heb hem nog niet geprobeerd, maar hoop dit wel een goede koop is geweest....

Cas
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
De gude zou ik vanaf blijven een oude scheppach hbs 32 in goede staat kan een prima machine zijn. Ook de incra lintzaag is prima. O peaty hier op het forum heeft ze regelmatig in de verkoop. De grizzle zagen zijn hier niet veel verkocht en zal je in Nederland niet veel tegenkomen.
 

Grizzly

Actieve deelnemer
30 jan 2015
115
0
Oosthuizen
De topic starter stelde de vraag of iemand ervaring had met de Gude. Ik heb die Gude gehad. Dat is een waardeloos prul.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.