suikerpot met lepel

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Met het maken van deze pot komen veel technieken voorbij. Hoe heb je de pot uitgeholt? En maak je nog een gat in de deksel voor de lepel? Door de vorm keuze komt de tekening van het hout minder tot zijn recht. Maar dit is wel een smaak geval. Het is zeker een pot met een heel eigen vormgeving.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Volgens dat ik de jaarstengel/hart zie, is het typische zacht en witachtig.
De jaarringen liggen ook heel ver uit elkaar en nogal typisch is dat het hart volledig uit de midden zit.
Het hout is zacht aanvoelend als je volgens de vezelrichting wrijft met je handen.
Had het geen irriterende geur tijdens het draaien en schuren?
Ik ben bijna 99% zeker dat het catalpa is.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi,

Ik wil niet voor verwarring zorgen gezien ik geen kenner ben op het gebied van bomen... maar heel toevallig heb ik vorig jaar een Catalpa uit de grond geschept, met wortel en al... pfff wat een werk.
Maar goed, hier is een foto van dat boompje.


IMAG0229_BURST002.jpg

Nogmaals, ik ben echt geen kenner maar ik zie een duidelijk verschil in de bast en zou zeggen dat de stam van Tim geen Catalpa is.

Peter.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.