weekend duitsland

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Op advies van Jan Pranger even wezen kijken bij Schulte in Meppen Duitsland. Een winkel met alleen maar houtdraai spul. Tevens een weekend er aan vastgeplakt. Je moet het toch verkopen aan je vrouw.
Ik ging voor een uitdraaihaak en natuurlijk zie je nog heel veel meer dingen liggen. Maar ja het budget he. Dus toch nog wat andere dingen erbij gedaan. Wat is een uitdraaihaak zonder vijl.
Een blikje olie en toen naar de kassa. Lagen er nog wat andere spullen bij. Ik moest nog een paar stylus pennen maken voor haar en enkele vriendinnen, dus om mij aan te moedigen lagen ze alvast op
de toonbank. Meteen even gekeken naar een draaibank. De stratos-230 zag er goed uit. Iemand ervaring met deze bank.

schulte.jpg
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
bij het zien van het tafelkleed waan ik me weer bij Opa, gezellig aan de keukentafel:D
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Wim,
in een AktieRadius van vorig jaar stond een artikel erover. Kan ik je wel evt. kopieren en sturen.
Een clublid van ons (Radius NHN) heeft er een en is laaiend enthousiast. Als je wilt geef ik je zijn telefoonnummer.
Jan Hovens uit Venlo heeft er op gedemodraaid en is ook zeer tevreden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Joop er zit een prachtige oude eiken tafel onder. Eigenlijk ik het doodzonde om er een kleed op te leggen. Maar met opgroeiende kinderen moet er een bescherming op.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.581
Gaanderen
Dat ziet eruit als een best stuk hout. Moet je deze maat, ik schat een cm of 40, eerst in model maken, of kan je zo'n stuk gewoon op een faceplate schroeven en dan beginnen?
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
123
2
Neede
Iets voor gezaagd en dan met langzame toeren beginnen.
Bekijk bijlage 25941
De stam die er onder ligt is er ter voorkoming dat de bank teveel gaat wiebelen.
Het blok op de kop woog tegen de 50 kg en dat was eigenlijk iets te veel van heet goede.:eek:
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
123
2
Neede
Mooie stukken hout! Hoe kun je dat vinden? Woon je in een bosrijk gebied o.i.d.? Zoiets zou ik ook willen bemachtigen.

Bij ons in de achterhoek staan voldoende bomen.:)
Maar deze kon ik van een goede kennis krijgen voor het helpen bij het houtzagen.
Dus zodoende 5 van deze stukken gekregen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.